یکشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۳

اعتراف رسانه‌های رژیم به اخاذی دولت روحانی از مردم

تاريخ: AM 8:19:17 1393/9/23

افزایش قیمت حاملهای انرژی

افزایش قیمت حاملهای انرژی



دولت آخوند روحانی برای تأمین کسری بودجه دولتش به مانند دولتهای سلفش دست در جیب مردم می‌کند و کمبودها را از کیسه مردم محروم تأمین کند.
افزایش قیمت نان و دزدی آن از سفره مردم محروم، جدیدترین اقدام این دولت ضد‌مردمی بود.
در همین راستا، روزنامه سیاست روز  به اخاذی دولت روحانی از مردم در زمینه قیمت آب و برق اشاره می‌کند و 17 آذر 93 می‌نویسد: ”100 درصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سالهای ۹۳ و ۹۴ به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و بر‌اساس مفاد ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه به صنعت آب و برق اختصاص می‌یابد“.
این روزنامه حکومتی در ادامه به اخاذی دولت روحانی از مردم در زمینه برق نیز اشاره می‌کند: ”وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت‌ بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ ریال به‌عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و دریافت کند“.
حاکمیت آخوندی تنها به برق و آب و نان بسنده نکرده است، هر زمینهیی را که پیدا کند وارد می‌شود و با قانونی کردن اخاذی، اقدام به خالی کردن جیب مردم می‌کند.
برای مثال، دولت در نظر دارد جریمه سنگین و کمرشکن 20 تا 50 میلون تومانی برای مشمولان غایب خدمت سربازی در نظر بگیرد .
‌در این رابطه پاسدار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح رژیم از ارائه طرح جدیدی برای مشمولان غایب در سال ۱۳۹۴ خبر داد. وی گفت: «مشمولانی که بیش از هشت سال غیبت در معرفی خود به سازمان نظام وظیفه داشته‌اند، با پرداخت جریمه می‌توانند در سال ۱۳۹۴ از معافیت سربازی برخوردار شوند».
به گفته این پاسدار بر اساس لایحه بودجه سال 1394 مشمولانی که بیش از ۸ سال غایب و سن آنان حداقل ۲۷ سال و حداکثر۵۰ سال است، می‌توانند با پرداخت جریمه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی کارت پایان خدمت دریافت کنند.
موسی دهقانی گفته است :«همان‌طور که لایحه بودجه مربوط به یک سال است، موضوع جریمه ریالی مشمولان غایب نیز از ابتدای سال ۹۴ اجرایی شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا‌کنون هیچ تصمیمی در خصوص ادامه آن در سال ۹۵ گرفته نشده است».
به گفته او در حال حاضر بین یک تا یک و نیم میلیون نفر مشمول غایب وجود دارد و این عده باید در مدت زمان باقی مانده از سال جاری وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند.
برخی از رسانه‌ها نیز در 18 آذر 93 اعلام کردند که بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ که از سوی روحانی به مجلس رژیم ارائه شده، خرید خدمت سربازی برای برخی از مشمولان امکان‌پذیر شده است.
در بند «‌ط» تبصره شماره ۱۶ این لایحه که روز ۱۶ آذر به مجلس ارائه شد، آمده است: «‌به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۱۰ ســال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف نماید».
اخاذی دولت روحانی در زمینه نان، آب و برق، تحت فشار قرار دادن جوانان برای خدمت اجباری در نیروهای سرکوبگر رژیم و در نظرگرفتن جریمه سنگین دربودجه سال 94 برای آنان، در حالی است که این اخاذیهای غارتگرانه را خرج سرکوب همین مردم می‌کند، چرا که بودجه سپاه سرکوبگر 68 درصد اضافه شده است در حالیکه بودجه‌های عمرانی و خدماتی کاملاً انقباضی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر