سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

بنیاد مسکن مهر در خدمت چپاول مردم



تاريخ: AM 10:35:05 1393/9/18

تجمع اعتراضی مالباختگان مسکن مهر - آرشیو

تجمع اعتراضی مالباختگان مسکن مهر - آرشیو


رژیم آخوندی با تشکیل نهادی موسوم به مسکن مهر، به مردم وعده می‌داد که از طریق این نهاد می‌توانند صاحب مسکن شوند و از اجاره نشینی و مشکلات آن خلاص شوند. اما این نهاد به‌اصطلاح تأمین کننده مسکن تبدیل به نهاد چپاول مردم شده است. متقاضیان سالهاست که با پیش‌پرداخت پول هنوز نتیجه‌یی عایدشان نشده است و به این صورت هم پولشان توسط این بنیاد به غارت رفته است و هم باید بار زندگی اجاره نشینی و خانه به دوشی را تحمل کنند.
در دوره حکومت پاسدار احمدی‌نژاد مردم از این نهاد رژیم به فغان بودند، هم‌اکنون نیز مردم با همان مصائب و مشکلات مواجه هستند و هم‌چنان نسبت به این بنیاد و چپاول آن معترضند.
واقعیت این است که نظارت و کنترلی بر عملکرد پیمانکاران و به‌اصطلاح انبوه سازان وابسته به حاکمیت آخوندی که طرحها را از این بنیاد می‌گیرند وجود ندارد.
به اعتراف رسانه‌های رژیم این پیمانکاران وابسته به حکومت، پولهای مردم را در بخشهای دیگر هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند و پاسخگوی اعتراضات مردم هم نیستند.
این بنیاد غارت از هر متقاضی مسکن به‌عنوان پیش‌پرداخت 12 میلیون تومان گرفته است، اما ضمن این‌که فرایند ساخت را طولانی‌مدت کرده است، مجدداً به بهانه افزایش هزینه‌ها متقاضیان را سرکیسه می‌کند، بدون این‌که هیچ چشم‌اندازی برای واگذاری ساختمانهای ساخته شده به آنان بدهد.
به‌رغم این‌که قوه قضاییه جنایتکار رژیم برای بگیر و ببند مردم و سرکوب مخالفان نظام، سرعت عمل و مکانیزمهای زندان و اعدام حاضر و آماده‌ای دارد، اما برای رسیدگی به شکایات مردم به جان آمده از این نهاد چپاول، اساساً اقدامی نمی‌کند. از آنجا که عناصری از سران و مهره‌های دانه درشت رژیم دستی در امور این بنیاد دارند طبعاً چاقو دسته خودش را نمی‌برد.
مردم به جان آمده از هرفرصتی اعتراض خود ا به این همه اجحاف بیان می‌کنند.
بنا بر گزارش خبرگراری سپاه پاسداران (فارس) 5آذر93 جمعی از صاحبان مسکن مهر پردیس در اعتراض به اقدام دولت مبنی بر تأخیر در واگذاری مسکن مهر و همچنین دریافت وجوه دیگری ازآ نان توسط این بنیاد، در مقابل مجلس رژیم تجمع کردند یکی از تجمع کنندگان گفته است دولت قرار بود سال گذشته مسکن مهر شهرستان پردیس را به صاحبان آنها تحویل دهد که این موضوع تا کنون با تأخیر مواجه شده و اکنون مسئولان برای تحویل این مسکنها تقاضای دریافت 12 میلیون تومان از افراد کرده‌اند.
همچنین در روز دهم آذر93 نیز جمعی از متقاضیان مسکن مهر مقابل مجلس رژیم تجمع کردند و خواستار پیگیری تکمیل واحدهای خود شدند. به گزارش سایت تابناک وابسته به پاسدا رمحسن رضایی در یکی از پلاکاردهای دستی تجمع‌کنندگان شعارهایی علیه وزیر راه رژیم می‌دادند ویکی از خانمهای متقاضی مسکن گفته است: ”از سال 90 در این طرح ثبت‌نام کردیم. برای مسکن مهر 25 میلیون تومان پرداخته‌ایم اما به یکباره اعلام کرده‌اند 12 میلیون تومان دیگر بپردازید. چطور ممکن است که مستاجر هستیم و به زحمت اجاره خانه را فراهم می‌کنیم، 12 میلیون تومان پول جمع‌آوری کنیم“.
آش چپاول و غارت این بنیاد غارتگر آن‌چنان شور شده است که نماینده رژیم از زنجان گفته است تعاونیهای مسکن مهر به‌دلیل زیاده‌خواهی در سهم سود خود به متقاضیان این بخش خیانت کردند. (خبرگزاری ایسنا15آبان 93)
عدم واگذاری مسکن به متقاضیان بخشی از مشکل مردم است، مشکل بعدی وقتی است که به این خانه‌ها منتقل می‌شوند و با ساختمانهایی که فاقد امکانات اولیه مانند آب و برق، گاز هستند، روبه‌رو می‌شوند.
دولت آخوند حسن روحانی به بهانه سخت بودن، از تامین این امکانات طفره می‌رود. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزرات نیروی رژیم مدعی است برخی از مجموعه‌های مسکن مهر درجایی احداث شده است که تأمین آب، برق و فاضلاب آن بسیار سخت است و نیاز به برنامه‌ریزی بلندی دارد (روزنامه ابتکار27مهر93)
ادعای معاون وزارت نیروی رژیم در حالی است که بنیاد موسوم به مسکن مهر در زمان دولت احمدی‌نژاد تحت کنترل و نظارت دولت تأسیس شد وهم اکنون نیز دولت آخوند روحانی بر آن کنترل و نظارت دارد و به فرض این‌که گفته معاون وزیر نیروی رژیم درست باشد، باز هم مقصر این دولت ضد‌مردمی است که مجموعه‌های مسکن مهر را در جایی احداث کرده است که اکنون تأمین این امکانات بسیار سخت شده است! و...
وقتی فساد و چپاول در تار و پود رژیم ولایت‌فقیه تنیده است، تردیدی نیست که راه‌اندازی هر بنیاد و شرکتی با هر اسم و رسمی، قبل از هر چیز در خدمت سردمداران این نظام فاسد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر