چهارشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۳

فساد نهادینه و نمایش مضحک ”ارتقای سلامت اداری“

تاريخ: AM 5:15:16 1393/9/19

فساد مالي و اختلاس در رژيم ايران

فساد مالي و اختلاس در رژيم ايران


دولت آخوند حسن روحانی همایشی موسوم به ”ارتقای سلامت اداری“ ترتیب داده است، هر یک از سران نظام و مهره‌های دانه درشت در آن صحبت کرده‌اند، اگر ‌چه آمار و ارقامی از دزدیها رو نکرده‌اند، اما سخنان هر یک ازسخنرانان بیانگر غوطه ور بودن صدر تا ذیل نظام جنایتکار آخوندی در گنداب فساد است.
آخوند روحانی دراین همایش گفت: ”اگر سرمایه، سایت، روزنامه، خبرگزاری، توپ و امکانات نظامی و دیگر مظاهرقدرت در یک نهاد جمع شود فاسد می شود“.
اگر چه روحانی از سپاه فاسد و ضد‌مردمی نامی به میان نیاورد، و مستقیم و به چنین نهادی اشاره نکرد، اما واضح است منظور از چنین نهادی، سپاه سرکوب رژیم است که قبلاً سران و مهره‌های دیگری نیز از رژیم به فعالیتهای فاسد اقتصادی آن اشاره کرده بودند. از جمله احمد توکلی یکی از نماینده‌های شاخص باند خامنه‌ای در مجلس با اشاره به انحصارات سپاه در اقتصاد کشور گفته است «‌نظامیان با سلام و صلوات وارد بازار شده‌اند و دیگر نمی‌شود آنها را خارج کرد».
احمدی‌نژاد نیز که دزدیها و فسادهای زیاد و گسترده‌ای در دوران حکومتش اتفاق افتاد، با اشاره به انحصارات سپاه دراقتصاد و فعالیتهای فاسد این نهاد سرکوب وچپاول، از آن به‌عنوان ”برادران قاچاقچی خودمان“ نام برد
دو روز پیش از این همایش، علی طیب نیا وزیر اقتصاد رژیم در15آذر از کشف یک مورد فساد مالی با تخلقاتی به ارزش 12هزار میلیارد تومان خبر داد و گفته بود که متهمان این پرونده بازداشت شده‌اند.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی رژیم، 16آذر93 گفته بود که فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی یکی از بانکهای کشور طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ رخ داده و در سال گذشته کشف شده‌است و با گفتن این‌که 70میلیارد تومان بیشترین مبلغی بوده که در اختیا رسوء استفاده کنندگان قرار گرفته بود، سعی کرد تا حدی مسأله را ماستمالی کند.
فساد آن‌چنان در نظام ولایت‌فقیه آشکار و گسترده است که روحانی در همایش فوق‌الذکر گفت: «‌موضوع فساد از دیدگاه مردم این‌چنین است؛ یا مسئولان می‌دانند و در برابر فساد نمی‌ایستند، پس خود آلوده‌اند و کل انقلاب و نظام زیر سؤال است یا آن که نمی‌دانند و یا اگر می‌دانند در مبارزه ناتوانند پس دولت اسلامی یک دولت ناکارآمد است».
آخوند آملی لاریجانی نیز به فساد نهادینه در نظام اعتراف کرد و گفت:” مبارزه با فساد باید در مبادی باشد. باید فساد را از ابتدا رفع کنیم و مبادی که منجر به فساد می‌شود را ببندیم. ”
آملی لاریجانی همچنین به فساد در دولت آخوندی اشاره کرد و تنها در مورد پرونده فساد مدیران دولتی گفت:” در این پرونده برخی از مدیران یک وزارتخانه کیف 1میلیاردی در پارکینگ وزارتخانه گرفته بودند. نمی‌دانید چه وساطتهایی شد. می‌گفتند برای کار فرهنگی بوده است. من گفتم کار فرهنگی چه نیازی به ایشان و چه نیازی به گرفتن پول در پارکینگ داشت؟ “
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم در تهران نیز مؤسسات مالی رژیم از جمله بانکها را یکی از بسترهای فساد نامید :”خشکاندن بسترهای تولید جرم در دستگاههایی است که پول در اختیار دارند. مانند بانکها، مؤسسات پولی، شرکتهای لیزینگ و شرکتهای اعتباری که اعتبارات مردم را جذب می‌کنند“.
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم هم به فساد در ارگانهای دولتی، نظامی و بنیادهای رژیم اعتراف کرد :” این‌که پالایشگاه یا پتروشیمی را به وزارت دفاع بدهیم یا بنیاد شهید، بانک و دامداری و مرغداری باشد یا بسیاری از بانکها شرکتهای بزرگ داشته باشند به چه معناست؟ معلوم است که اگر بانکی یک شرکت داشته باشد اول به این شرکت وام می‌دهد و بخش خصوصی نمی‌تواند با آن رقابت کند.”
وزیر اطلاعات رژیم نیز از بازداشت 20نفر از مدیران میانی دولت سابق در ارتباط با پرونده تخلفات مالی خبر داد :”این تخلفات مربوط به سال 1389 تا پایان سال 1391است که از اواخر سال گذشته متوجه این تخلفات شدیم و آن را کشف کردیم.”
وزیرنفت رژیم نیز به فساد گسترده در شرکتهای نفت و پتروشیمی اعتراف کرد: «‌فروش یا صادرات نفت خام، معاملات و خرید قراردادهای کالا، قاچاق فرآورده‌های نفتی، تملک اراضی و تخصص خرید متقاضیان از مهم‌ترین گلوگاههای فساد در حوزه نفت است» اعتراف سران و مهره‌های رژیم به فساد گسترده و نهادینه شده درنظام آخوندی تنها چند روز پس از انتشار گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل از میزان رشوه خواری در ۱۷۴ کشور جهان صورت می‌گیرد که در گزارش این سازمان آمده ایران تحت حاکمیت آخوندها هم‌چنان جزو فاسدترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.
احمد توکلی نماینده مجلس رژیم از باند خامنه‌ای در بهار سال ۱۳۹۳ در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته بود:”فساد سیستماتیک به مرحله‌ای از فساد اطلاق می‌شود که نهادهای مسئول مبارزه با فساد خودشان به درجاتی از فساد مبتلا هستند».
توکلی از نهادهایی مثل قوه قضاییه، نیروی انتظامی، مجلس یا بازرسی کل کشور نام برده بود که متصدی مبارزه با فساد هستند اما ”پاک پاک“ نیستند.
حسین راغفر یکی از کارشناسان رژیم سر منشأ فساد را بیان می‌کند: ”زمانی که با فساد صورت گرفته برخورد جدی صورت نمی‌گیرد بدین معنی است که فساد سازمان‌یافته و مورد حمایت قدرت است“.
طنزقضیه اینجاست که نظام و مقامات نظامی همایش مربوط به سلامت اداری و مبارزه با فساد می‌گذارند، که دست و پای خودشان به گفته دست‌اندرکاران همین رژیم تا اعماق درگیر فساد است.
دزدانی که فریاد آی دزد آی دزدشان تنها برای چپاول بیشتر مردم است. البته روشن است که این نمایشات مضح

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر