چهارشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۳

همزمان با حمایت زندانیان رجایی‌شهر کرج، دو زندانی اعتصابی در ارومیه به مرگ تهدید شدند+ عکس


1393/09/26 - 2014-12-17 -

همزمان با حمایت زندانیان رجایی‌شهر کرج، دو زندانی اعتصابی در ارومیه به مرگ تهدید شدند

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در نامه‌ی مشترک ٢٠ زندانی محبوس در رجایی‌شهر کرج، عدم تمکین مقامات حکومتی به خواست اعتصاب‌کنندگان زندان ارومیه را "غیرقانونی و ضدبشری" توصیف کرده‌اند.

زندانیان اعتصابی در زندان "دریا"ی ارومیه به انحلال بند سیاسی و انتقال مجرمان مواد مخدر و دیگر جرایم عمومی به بند ١٢ معترض هستند.
23671.jpg
افشین حیرتیان، خالد حردانی دو رندانی سیاسی کُرد و کریم مارف عزیز زندانی سیاسی کرد اهل شهر سلیمانیه که با حکم حبس ابد در زندان مرکزی ارومیه بسر می‌برند
در بخشی از نامه‌ی زندانیان سیاسی رجایی‌شهر کرج آمده است: همه‌ی کسانی که مجبور شده‌اند برای رساندن صدای مظلومیت خود، دست به اعتصاب بزنند، به خوبی می‌دانند، این زندانیان چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند.

امروز، چهارشنبه بیست و هشتمین روز از اعتصاب غذای ٢٧ زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه سپری می‌شود.


در همین ارتباط، گزارش شده که یکی از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا به نام خضر رسول‌مروت دچار خون‌ریزی معده شده و به بهداری زندان ارومیه انتقال یافته است.

23670.jpg
محمد نظری زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد در زندان مرکزی ارومیه"دریا"
وب‌سایت نفس در قفس اعلام کرد: رییس زندان ارومیه در دیدار با این زندانی سیاسی، به وی گفته است که اعتصاب غذایش را بشکند و اظهار داشته است: "من کاری به مشکلات شما ندارم، برو و اعتصاب‌ات را بشکن تا از این وضعیت دربیایی".

همچنین بازجویان وزارت اطلاعات در زندان ارومیه، محمد عبداللهی زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه را تهدید کردند که در صورت ادامه‌ی اعتصاب غذا حکم اعدام‌اش اجرا خواهد شد.


نسخه نامه‌ی زندانیان رجایی‌شهر کرج در حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد در پی می‌آید:
23662.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر