سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

سازمان ملل متحد: حضور قاسم سلیمانی در عراق نقض تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد

اخبار - ايران - تروريسم
تاريخ: AM 8:21:11 1393/9/18

سازمان ملل متحد


خبرگزاری رویتر - 9دسامبر 2014 -سازمان ملل: حضور فرمانده نیروی قدس رژیم ایران در عراق، نقض احتمالی تحریمها است
سازمان ملل: ناظران تحریمهای سازمان ملل، گفتند تصاویری که در داخل عراق گرفته شده تأیید می‌کند فرمانده نیروی نظامی قدس رژیم ایران در نقض تحریم مسافرتی وی توسط سازمان ملل در عراق حضور داشته است.
قاسم سلیمانی ، فرمانده نیرویی که بازوی خارج کشوری سپاه پاسداران است، از سال 2007 به این سو، تحت ممنوعیت بین‌المللی مسافرت و منجمد شدن دارایی‌هایش توسط شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
یکی از فرماندهان نظامی رژیم ایران در ماه سپتامبر گفت، سلیمانی در کشور همسایه غربی ایران است و نقش حساسی در مبارزه علیه شبه‌نظامیان داعش ایفا می‌کند.
در گزارش هفت صفحه‌یی هیأت کارشناسان ایران در سازمان ملل‌متحد که روز دوشنبه توسط رویتر مشاهده شد، آمده است قاسم سلیمانی ”در چندین مورد عکس برداری و فیلمبرداری شده است، که گفته می‌شود در عراق بوده است“.
در این گزارش آمده است: ”بنا بر گزارشات دریافتی، یکی از عکسها وی را در نزدیکی شهر آمرلی در شمال عراق، پس از آن‌که نیروهای عراقی این شهر را از داعش باز پس گرفتند نشان می‌دهد“. گزارش حاوی عکسی که گفته می‌شود تصویر سلیمانی در عراق است، می‌باشد.
واشینگتن در سال 2007 نیروی قدس سلیمانی را به‌عنوان حامی تروریسم نامگذاری کرد. اتحادیه اروپا همین کار را در 2011 انجام داد. دولتهای غربی و اسرائیل این نیرو را متهم به تسلیح گروه‌های مختلف شبه‌نظامی در سراسر خاورمیانه می‌کنند.
کشورهای عضو سازمان ملل ملزم هستند از ورود افراد لیست‌گذاری شده به کشور خود جلوگیری کنند. دیپلوماتهای هیأت نمایندگی عراق در سازمان ملل به‌ درخواستهای ابراز نظر ما در این رابطه بلافاصله پاسخی ندادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر