جمعه، آذر ۲۱، ۱۳۹۳

اظهارات جان کری در مورد مجاهدین خلق ایران

تاريخ: AM 7:10:58 1393/9/21

جان کری

جان کری



در جلسه اتاق بازرگانی آمریکا که روز 8دسامبر2014 به افتخار مرکز بازرگانی خاورمیانه (میدل ایست کمرشیان سنتر) بر گزارشده بود، جان‌کری وزیر خارجه آمریکا در شروع سخنرانی خود، با اشاره به مخفف نام این مرکز، که با مخفف نام مجاهدین خلق در آمریکا تشابه لفظی دارد، به اشتغال ذهنی و شدت درگیری خود با موضوع مجاهدین خلق ایران اشاره می‌کند و در این باره با اشاره تام نایدز معاون قبلی خود، وی را نیز به‌شهادت می‌طلبد و می‌گوید او می‌داند که من چه می‌گویم!
اشاره جان کری به موضوع اشتغال ذهنی مستمرش با چالش مجاهدین که طبعاً به مسأله حفاظت و حقوق اشرفیها در عراق برمی‌گردد، آن هم در جلسه‌یی که شخصیتهای آمریکا و خاورمیانه، از جمله سفرای کشورهای عربی و عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، نیز شرکت داشتند.
جان كری : خانم‌ها و آقایان، میهمانان محترم، سفیران، عالیجنابان، دوست عزیزم دبیرکل پیشین اتحادیه عرب عمرو موسی، معاون پیشین وزارت‌خارجه تام نایدز و تیم ما که این‌جا است، تشکر از همه شما به‌خاطر حضورتان.
از این‌که در این برنامه مهم شرکت دارم بسیار خوشحالم. تشکر از مایرون که امشب از میزبان ما است و تشکر از اتاق بازرگانی که این محل عالی را در اختیارمان گذاشت و نیز به‌دلیل تلاشهایش طی بیش از یک قرن از تجارت آمریکا و نقش کلیدی آن در کمک به سازماندهی مرکز بازرگانی خاورمیانه. باید بگویم، وقتی مستمراً می‌شنوم که این مرکز، MECC نامیده می‌شود، به‌حدی درگیر موضوع مجاهدین خلق (ایران) هستم که همواره به MEK (سازمان مجاهدین) فکر می‌کنم. لذا قاطی می‌کنم! تام (نایدز) می‌داند درباره چه موضوعی صبحت می‌کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر