یکشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۳

فراخوان براي نجات زندانيان سياسي آيت الله كاظميني، محسن دانشپور و عليرضا رسولي

اطلاعيه - شكنجه زندانيان سياسي با محروم كردن آنها از خدمات درماني

یکشنبه, 16 آذر 1393 12:59

 وخامت حال شمار زيادي از زندانيان سياسي به خاطر محروميت از رسيدگيهاي درماني ، شدت يافته است.

محسن دانشپور مقدم، 70ساله از زندانيان سياسي زندان اوين، به خاطر عدم مداوا و دسترسي به پزشك و داروي مناسب به تازگي به دنبال ابتلا به مسدود شدن عروق مغزي، دچار فراموشي شده است. وي از زندانيان سياسي دهه 60، است كه بر اثر تحمل شرايط طاقتفرساي زندانهاي رژيم آخوندي از بيماريهاي مختلف از جمله بيماريهاي حاد قلبي و آرتروز رنج مي برد. دژخيمان به منظور تشديد فشار بر اين زنداني سالخورده از هرگونه رسيدگي درماني به وي كه حتي قادر به انجام امورات شخصي خود نيست خودداري مي كنند.
محسن دانشپور در ديماه 88 همراه با پسرش احمد دانشپور، همسر و دو تن ديگر از بستگانش به خاطر داشتن رابطه خانوادگي با مجاهدان اشرفي، بازداشت شد.
احمد دانشپور نيز كه به بيماري كولون مبتلا است، بر اثر شكنجه و محروميت از رسيدگيهاي درماني و غذاي مناسب، دچار خونريزي روده و دچار كاهش شديد وزن شده و در شرايط نامساعدي قرار دارد..
محسن دانشپور و پسرش احمد هر دو  به اتهام آخوندساخته «محاربه» به اعدام محكوم شده اند. دو برادر  وي نيز در دهه 60 به دست رژيم آخوندي اعدام شدند.
حال آيت الله کاظميني بروجردي در زندان اوين نيز وخيم است و به خاطر تحمل شكنجه و شرايط زندان از بيماريهاي مختلف رنج مي برد. وضعيت جسمي او به دنبال اعتصاب غذاي 16روزه در اعتراض به سركوب زنان و جوانان تحت عنوان «امر به معروف و نهي از منکر» رو به وخامت نهاد و وزن او به شدت كاهش يافته است. اما دژخيمان به جاي ارائه خدمات درماني و انتقال او به بيمارستاني خارج از زندان، او را از درمانگاه زندان اوين نيز به سلولش بازگردانده اند و از كمترين رسيدگي درماني به وي خودداري مي كنند.
در زندان اروميه  عليرضا رسولي از زندانيان سياسي كرد در شرايط وخيمي قرار دارد، او كه از بيماريهايي چون سرطان، پوكي استخوان و کوتاه شدن يکي از پا‌ها رنج مي برد، از 26روز پيش در اعتراض به محروميت از مراقبتهاي پزشكي دست به اعتصاب غذا زده است.
مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي و ارگانهاي حقوق بشري را به اقدامي عاجل براي رسيدگي به وضعيت زندانيان سياسي به ويژه زندانيان سياسي بيمار كه در شرايط حادي قرار دارند، فرا مي خواند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
15 آذر 1393 (6 دسامبر 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر