چهارشنبه، دی ۰۳، ۱۳۹۳

نوشته اي از زنداني سياسي گوهردشت صالح كهندل

چهارشنبه, 03 دی 1393 19:13
صالح كهندل
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 3 دي 93: زنداني سياسي صالح كهندل محبوس در زندان گوهردشت كرج (رجايي شهر) اقدام به انتشار نوشته اي در خصوص اظهارات اخير برخي از به اصطلاح اصلاحاتچي ها! درباره جنگ و ... تموده است. متن كامل اين نوشته كه در اختيار كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها قرار گرفته به شرح زير مي باشد:


”شجاعتِ قديم علي يا كم آبي رودخانه ارس
چشمان گاليله روشن... كه فيلسوف احمد شيرزاد و پروفسور زيبا كلام با اربابانشان روحاني و رفسنجاني عقلشان را روي هم ريخته و غيب گفته اند كه گويا ( زمين به دور خورشيد ميگردد) !!!!!
جناب شيرزاد از مهره هاي جناح به اصطلاح اصلاحات در دانشگاه تهران اظهار داشته اند كه جنگ ايران وعراق بعد از فتح خرمشهر بهتر بود خاتمه ميافت چرا كه ادامه آن لطمات سنگيني بر پيكر مردم ايران و كشور وارد كرد و هيچ سودي هم براي مردم نداشت.... اگر فرض بر اين بگذاريم كه ايشان و همه دوستان همفكرشان تا كنون در خواب بوده اند و امروز بيدار شده اند ( و اي كاش چنين بود) حال مي پرسيم كه اگر بر فرض محال زمان را به عقب برگردانده و با همين آگاهيتان ، در زمان جنگ بيدار شويد.. با كمي احساس مسئوليت و البته صداقت به راستي در كدام صف قرار ميگيريد؟؟ حاميان ادامه جنگ و يا حاميان صلح؟؟؟ ولي يادتان باشد كه در چنان شرايطي چنانچه در مخالفت با ادامه جنگ سخن پراكني كنيد، هر بلايي بر سرتان بياورند، كسي از شما دفاع نميكند و هزينه اش تماما بايد از جيب خودتان بپردازيد!!! چرا همانطور كه مستحظر هستيد كساني هم بودند كه در همان زمان ( يعني 25 سال پيش ) همين حرفهاي امروز شما را زدند و شما چه گفتيد و اربابان شما چه بلاهايي كه بر سر آنها نياوردند..
راستي بياد داريد كه چه كساني بودند و چه محنتها كشيدند؟؟؟ چنانچه واقعاً اعتقاد داريد كه بعد از فتح خرمشهر هيچ ضرورتي نداشت و آبي براي مردم در نمي آمد مگر ناني براي برخي..... حال بفرماييد كه آن همه كشته بعد از خرمشهر بواقع تنها قرباني منافع اين گروه هوس ران نبوده اند؟؟؟ و نبايد از كسانيكه به ادامه جنگ اعتراض كردند و با جان و مال و همه چيزشان هزينه آن را پرداختند حد اقل در حد يك عذرخواهي طلب بخشش بكنند و بكنيد...؟؟؟
راستي بعد از 15 و 18 سال گذشته از اينكه صدها ميليارد دلار در چاه ويل برنامه هسته اي ريخته شد، ميدانيد كه صدها نفر با اتهامات مختلف در همين رابطه اعدام شده يا در زندانها پوسيدند و همين الان هم انبوهي به همين خاطر كه شما تعجب ميكنيد كه چرا برايتان پرونده ساخته اند، در زندان هستند... و خلاصه اينكه حاصل اينهمه انبوهي از فلاكت و بدبختي بوده كه قطعا هيچ دشمن خارجي نميتوانست آنرا به مردم تحميل كند. از خواب پريدنتان البته مبارك باد ولي واقعا چه عاملي باعث آن شده و آيا ميتوانيد در ميان انبوه سؤالات به همين يك سؤال من پاسخ دهيد كه اگر مسئله اتمي هيچ سودي براي اين مردم نداشته و به قول شما منافع برخي را تأمين كرده... ايا آنهايي كه بر اين زيان ملي، مردمي اصرار كرده اند به اين مردم خيانت نكرده اند؟؟؟
البته بي رو در بايستي بگويم مردم ايران هوشيارتر از آنند كه شما تصور مي كنيد و خوب ميدانند كه شهامت و نفت گرم شما در اين تابو شكني از كجا بر مي خيزد... چون در طي 37 سال تجربه، مردم بدرستي ميدانند كه هيچ بلا و فلاكت نازل شده اي نبوده كه اربابان شما در آن دخيل نبوده و شما تئوريسين وتطهير كننده چره آن نبوده باشيد حتي اگر شده ژست مخالت آنهم بعد از مرگ سهراب ...!!! حرفهايم را با يك داستان محلي و قديمي پايان ميدهم.
روزگاري نه چندان دور رودخانه ارس به پرآبي اش معروف بود و كسي را ياراي عبور كردن از آن نبود مگر شيردلاني كه مردن را به جان پذيرفته بودند... ولي به تدريج حجم و فشار اب كم و كمتر شد تا جايي كه روزي پيرمردي نحيف به نام ( قديم علي ) با خر لنگش هم توانست از آن بگذرد و از آن پس ضرب المثل شد كه : خاك بر سرت رودخانه ارس كه حتي قديم علي و خر لنگش از تو گذر كردند!!! در مثل البته مناقشه نيست ولي نكند اين حرفها را سالهاست كه مردم كوچه و بازار هم مكرراً ميگويند چون منافعي نداشته ونخواسته اند چيزي را تطهير كنند... البته جربزه اش را هم داشته اند!!!
صالح كهندل. زندان گوهردشت 1393.9.30”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر