سه‌شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۳

فساد ”ملوک الطوایفی“ یا ”باندی“

تاريخ: PM 3:13:48 1393/9/25

فساد در ایران زیر حاکمیت آخوندها

فساد در ایران زیر حاکمیت آخوندها


فساد گسترده و فراگیر در نظام ولایت‌فقیه آن‌چنان آشکار است که باندهای رژیم را مجبور کرده این روزها با تشکیل سمینار به‌اصطلاح سلامت اداری و یا میزگرد مربوط به فساد در تلویزیون رژیم به این مسأله بپردازند تا از یکطرف با فریاد آی دزد آی دزد، سرچشمه فساد را مخفی کنند و از طرف دیگر در این آشفته بازار هر کدام دیگری را مقصر اعلام کند.
روزنامه حمایت (24آذر93) از رسانه‌های حامی قوه قضاییه رژیم، قوه مجریه و مقننه رژیم را بستر ساز فساد می‌داند، زیرا پایه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور ابتدا درقوه مقننه و سپس درقوه مجریه قرار دارد و: ”اکثر مطالباتی که در فضای عمومی و در سطح کارشناسان و مسئولان مطرح می‌گردد (در مورد مبارزه بافساد)، انتظاراتی در حوزه اختیارات قوه مجریه است، در حالی که اساس این رفرم در این قوه نیست. ریشه کنیها باید در قوه مقننه انجام شود ونظام تقنینی کشور باید بستر فساد را ریشه‌کن نماید. برای علاج نظام پولی و بانکی کشور در مرحله نخست، باید کانونهای تولید فساد به‌منظور پیشگیری از بین برده شوند“
از دیدگاه این روزنامه تازمانی که بیماری در این دو دستگاه علاج نشود ”هر قدر نسخه پیچیده شود، باز هم کانون درد باقی است“.
باند رفسنجانی از طریق روزنامه جمهوری، باند خامنه‌ای و سپاه پاسداران را از مصداقهای فساد حکومتی و ایجاد فاصله شدید طبقاتی عنوان می‌کند. این روزنامه در سرمقاله خود با یادآوری سخنرانی آخوند روحانی در همایش موسوم به ارتقای سلامت اداری نوشت: ”هر چند روحانی از شخص یا نهاد خاصی در این بخش از سخنان خود نام نبرد ولی با توجه به مصادیقی از مظاهر قدرت که در سخنان وی به‌ویژه همین جمله آمد، کاملاً مشخص بود که مصداق این سخن کدام نهاد است. به نظر می‌رسد به‌جای عبارت «دیگر مظاهر قدرت» در جمله رئیس‌جمهور اگر کلماتی از قبیل «اسکله»، «فرودگاه»، «شرکتهای پیمانکاری» و «حاشیه امن» را قرار دهیم، موضوع روشن‌تر خواهد شد. (روزنامه جمهوری 24آذر93)
آخوند روحانی در گردهمایی سالانه بانک مرکزی رژیم، به گوشه‌یی از دزدیها و فساد جاری در ارگانهای حکومتی اذعان کرد و گفت: «عده‌یی هستند که با بهانه و نامی، از تسهیلات بانکی استفاده کردند و گاهی نامهای مقدس روی پروژه‌ها می‌گذارند و حتی برخی بانکها و شعبه‌های بانکها این کار را می‌کنند که باید خیلی از این کلمات و نامهاکه برخی شرکتها و صندوقها از آن استفاده می‌کنند، ترسید . وی گفت عده‌یی در 12سال گذشته سنگی را به چاه انداخته‌اند که ما باید آن را دربیاوریم“.
آخوند مصباحی مقدم عضو کمیسون اقتصادی مجلس رژیم هم در تلویزیون رژیم (۲۱/آذر/93) مدعی شد که مجلس رژیم قوانین مبارزه با فساد را وضع کرده است ”اما دستگاه قضا کم‌کاری جدی کرده است و قاطعیت رویارویی با فساد را نداشته است“
این عضو مجلس رژیم آخوندی نیز تلویحاً اعتراف می‌کند که دولت روحانی نیز در زمینه مبارزه با فساد جدی نیست و برگزاری همایش ”سلامت اداری“ توسط دولت را زیر سوال می‌برد زیرا: ”همایشها جنبه فرمایشی دارد و نه جنبه اجرایی“ و دولت روحانی در زمینه مبارزه با فساد ”چشم انداز وهدف گذاری“ ندارد و دولت نمی‌تواند در سمینارهای سربسته و بدون این‌که نتیجه کار را اطلاع‌رسانی کند و در راستای مبارزه با فساد شفاف سازی کند، با فساد مبارزه کند.
آخوند پورمحمدی در همین برنامه تلویزیون رژیم، حاشیه‌زنیها واستثنا زدنها مجلس به قوانین مالی و قوه قضاییه را موجب بروز فسادها می‌داند. وی می‌گوید ”حاشیه‌هایی می‌زنند که قاطعیت را سست کرده است“. ضمنا از نظر این عضو دولت آخوند حسن روحانی ساختار رسیدگی در دستگاه قضایی آن‌قدر پیچ خورده که ”دردستگاه قضایی فرایند دادرسی زمینه قاطعیت را سلب کرده است“
آخوند مصباحی مقدم به موارد و نقاط فساد خیز درنظام آخوندی اشاره می‌کند که بیانگر این است که هیچ نقطهیی نیست که درنظام آخوندی فساد در آن لانه نکرده باشد.
این عضو مجلس رژیم نقاط فساد خیز رژیم را ”شهرداریها، بانکها، سازمان امورمالیاتی، گمرکات و نیروی انتظامی وقوه قضاییه“ می‌داند. (تلویزیون شبکه سه 20آذر93)
آخوند پورمحمدی نیز با تأیید سخنان مصباحی مقدم چند مور‌د به مواردی که مصباحی مقدم بر شمرد اضافه می‌کند از جمله ”نظام تعرفه‌ها، واگذاری پروژه‌ها (مزایده ومناقصه)، مجوزها، گردش مالی در حوزه زمین و...“ (تلویزیون شبکه سه 20آذر93)
جمعبندی آخوند پورمحمدی این است که نظام آخوندی در زمینه فساد با ”یک ملوک الطوایفی مدرن“ گرفتار شده است و ”با ملوک الطوایفی نمی‌شود کشور را اداره کرد“
اعترافهای این دو مقام رژیم آخوندی درست عکس حرفهای آخوند احمد خاتمی سخنگوی اصلی خامنه‌ای در نمایش جمعه است که گفته بود در کشور فساد است اما فساد درتارو پود نظام رخنه نکرده است.
پورمحمدی و مصباحی مقدم که دوتن از کارگزاران و نفرات مورد تأیید و اعتماد ولی‌فقیه هستند، به گویاترین صورت اعتراف می‌کنند فساد تاروپود نظام را درنوردیده است و جای سالمی در این زمینه وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر