سه‌شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۳

افشاي جزئيات تازه اي از پشت پرده‌ فعالیت‌های‌ موشکی سپاه پاسداران

آژانس ايران خبر 93/9/23:« به گزارس سايت ایران بریفینگ، فعالیت‌های موشکی و تسلیحاتی سپاه پاسداران بخشی جدا ناپذیر از قدرت طلبی و نیل به سرکوبگری سپاه پاسداران است که برای دستیابی به تجهیزات دارای قدرت کشتار جمعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
انجام معاملات پنهانی و پشت پرده با کشورهای تولید کننده سلاح که دارای پیشینه دیکتاتور منشانه هستند، صرف کردن هزینه‌های هنگفت، یکه تازی کردن در میدان قدرت نظامی ایران، در اختیار گرفتن بودجه کشور برای پیشبرد اهداف نظامی، یاری و رسانده به گروه‌های شبه نظامی و تروریست دینی، مذهبی و تهدید کشورهای منطقه به جنگ جزو اهداف همیشگی سپاه پاسداران بوده است.

سپاه پاسداران هرگز به این قضیه اهمیت نداده است که این شیوه سیاست که در پیش گرفته است موجب انزوای ایران در جامعه جهانی شده و از طرفی مسبب اصلی وجود تحریم‌ها و فشارهای حاصله بر طبقات گوناگون جامعه است.
امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با ویژه‌نامه «قیام سجیل‌ها» (ویژه سی‌امین سال اقتدار موشکی) به سطح توانایی موشکی این روزهای ایران پرداخته است. وی می‌گوید: اگر روزگاری مجبور بودیم برای شروع کار، از لیبی موشک بخریم و در سوریه آموزش ببینیم، حالا حتی کارخانجات موشک سازی سوریه هم ایرانی شده است و همان کشورها از ایران موشک می‌خرند.
حاجی زاده درخصوص تامین نیازهای موشکی پس از خروج لیبیایی‌ها نیز گفت: ما هم تلاش هایی را در داخل برای ساخت شروع کرده بودیم و هم تلاش هایی را برای خرید موشک از کره شمالی. کره شمالی هم در آن مقطع در حال ساخت موشک بود و از ما جلوتر بودند.
وی ادامه داد: موقعی که اینها تمرد کردند و دست از کار کشیدند، من به همراه برخی از دوستان برای تحویل محموله موشکی به کره شمالی رفته بودیم و نمی دانستیم در ایران چه خبر است.  من از سفارت ایران در پیونگ یانگ پولی قرض کردم – کاری که اصلا روال نبود-  و از همان کارخانه ای که داشتیم موشک‌ها را تحویل می گرفتیم، آن قطعاتی که سفارش کرده بودند را خریدیم و آنها هم با ما همکاری کردند. موشک‌ها را در شب و در سرمای ٢٠ تا ٢۵ درجه زیر صفر بار کردیم و حتی برای جمع کردن وسایل هم دیگر به شهر برنگشتیم.
وی در بخش دیگری از این گفتگو به روند توسعه یگان موشکی در پایان جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: درست است که جنگ بعد از پذیرش قطعنامه پایان یافت و خیلی از کسانی که مسئول بودند، رفتند دنبال کارهای دیگر ولی جنگ در مرحله جدیدی شروع شده بود.
حاجی‌زاده  درخصوص روند ساخت اولین موشک ایرانی با بُرد بیش از ١٠٠٠ کیلومتر اظهار داشت: ما کار موشک‌های سوخت جامد و مایع را به موازات هم پیش می‌بردیم. موشک شهاب ١ از روی موشک اسکاد B کپی برداری شد و به نتیجه رسید و کمتر از ٢ سال بعد، شهاب ٢ با بُرد ۵٠٠ کیلومتر ساخته شد. هدفگذاری ، زدن اسرائیل بود و ما باید موشکی داشته باشیم که بتوانیم اسرائیل را بزنیم .
وی خاطرنشان کرد: در آن روز ها با فشاری که به صنایع آوردیم، اولین موشک‌های «اسرائیل زن» ما مثلا در حد ١١٠٠ کیلو متر بیشتر بُرد نداشت و باید آن را به مرز گیلانغرب می بردیم تا می‌توانستیم بزنیم.
حاجی‌زاده با بیان اینکه این موشک‌ها چند بار اصلاح شدند، افزود: چون به موشک‌های اولیه باید به صورت عمود سوخت می‌زدیم، بُردش محدود و دقتش هم کم بود. اینها چند مرحله تکمیل شد تا رسیدیم به موشک‌های با بُرد ١۶۵٠ کیلومتر و ٢٠٠٠ کیلومتر سوخت مایع.
وی تصریح کرد: آن زمان چون اشتیاق برای ساخت راکت و موشک زیاد بود، مجموعه‌های زیادی کار می‌کردند در وزارت دفاع، جهاد کشاورزی الان  که آن موقع جهاد بود، مهندسی سپاه کار می کرد و خیلی جاها همه بسیج بودند که یک کاری بکنند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دنبال این بودیم که هرکدام از این تحقیقات به نتیجه برسد تا بعد، این تولید هدایت شد به سمت مراکز تولیدی که مجموعه وزارت دفاع است. تا اینکه رسیدیم به موشک‌های سوخت جامد دارای هدایت مثل فاتح ١١٠ که بُرد آن ٢۵٠ کیلومتر بود و بعدها به ٣٠٠ کیلومتر رسید.
حاجی‌زاده اضافه کرد: همزمان درخواست شد که روی موشک سوخت جامد ٢هزار کیلومتری هم کار شود. این یک پروژه‌ای بود به نام «عاشورا» که نهایتا با چند مرحله اصلاح رسیدیم به موشک‌های سجیل امروزی که موشک چند مرحله ای سوخت جامد با برد ٢٠٠٠کیلومتر است که این دیگر الان سازماندهی شده است و در یگان‌های ما به وفور پیدا می‌شود.
حاجی‌زاده در ادامه به پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت منطقه اشاره کرد و گفت: امروز دیگر وضعیت ما به فضل الهی خوب شده است حتی آن کشورهایی که آن روز به ما کمک کردند مثل سوریه، بعدها از ما موشک خرید و الان کارخانجات تولید موشکی سوریه ساخت ایران است و موشک‌های طراحی ایران آنجا دارد تولید می شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین در این بخش  خیلی توانمند شده اند و الان دیگر موشک همه گیر شده و یک جایگاه خاصی پیدا کرده است ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر