یکشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۳

یک فعال سیاسی کُرد در سلیمانیه در حمایت از زندانیان اعتصاب‌کننده زندان ارومیه اعتصاب غذا کرد

1393/09/16 - 2014-12-07 - 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عبدالرحمن بربری، فعال سیاسی کُرد در مقابل دفتر پارلمان اقلیم کُردستان در شهر سلیمانیه، اعتصاب غذای خود را اعلام و از فعالان سیاسی دیگر کُرد خواسته است که از این اعتصاب حمایت و با آن همراه شوند.

عبدالرحمن بربری طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: به منظور حمایت از زندانیان سیاسی و همچنین جلب توجه شهروندان کُرد در اقلیم کُردستان دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال سیاسی گفت: از پارلمان کُردستان می‌خواهم که به صورت رسمی حمایت خود را از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان ارومیه اعلام و به صورت آشکار در مطبوعات و رسانه‌های خود از زندانیان سیاسی زندان ارومیه حمایت کند.

عبدالرحمن بربری در ادامه اظهار داشت: من هیچ ارتباطی با سازمان و حزبی سیاسی ندارم به همین دلیل از فعالان سیاسی مقیم اقلیم کُردستان می‌خواهم که برای گسترده کردن دامنه حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه به این اعتصاب غذا در مقابل دفتر پارلمان اقلیم کُردستان بپیوندند.

روز جمعه، چهاردهم آذرماە نیز، شماری از فعالان سیاسی و حقوق‌بشر کُرد در کشور نروژ برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه، تجمع اعتراضی را در مقابل وزارت امورخارجه نروژ برگزار کردند.

طی روزهای گذشته، مسئولان امنیتی و اطلاعاتی هنگام دیدار از زندان ارومیه به منظور پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه، تهدید به اجرا کردن حکم اعدام زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام این زندان کرده بودند.

زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه به نشانه اعتراض به منحل کردن بند زندانیان سیاسی و انتقال زندانیان سیاسی به بندها دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی از روز بیست و نهم آبان‌ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر