جمعه، دی ۰۵، ۱۳۹۳

ممانعت نیروهای عراقی از ورود بنزین به لیبرتی به منزله شکنجه بیماران و مجروحان است

اخبار - مقاومت - اطلاعيه - شوراي ملي مقاومت
تاريخ: PM 12:33:13 1393/10/5

کمپ لیبرتی

کمپ لیبرتی


بر اثر ممانعت از همراهی مترجمان، اقدامات درمانی بیماران در بیمارستان انجام نمی‌شود.
نیروهای عراقی در یک اقدام ضدانسانی برای سومین هفته متوالی از ورود بنزین به داخل کمپ لیبرتی جلوگیری می‌کنند. ساکنان از ابتدای ورود به لیبرتی هر هفته میزان کمی بنزین برای استفاده تعداد محدودی خودرو خریداری می‌کردند.
این خودروها در اساس برای توزیع غذا و برای انتقال بیماران و مجروحان و افرادی که قادر به رفت و آمد در زمینهای سنگلاخ کمپ نیستند، استفاده می‌شود. به هنگام جابه‌جایی ساکنان به لیبرتی دولت عراق از انتقال بیش از 95 درصد از خودروهای ساکنان جلوگیری کرد و به‌دنبال آن بیشتر آنها به سرقت برده شد.
به موازات تشدید محاصره لجستیک و پزشکی کمپ لیبرتی، نیروهای عراقی در ماههای گذشته در ورود بنزین نیز کارشکنی می‌کنند و به این ترتیب بیماران و معلولان را به‌طور مضاعف تحت فشار و شکنجه قرار می‌دهند.
در روزهای 30آذر و اول دی نیروهای عراقی چهار تن از بیماران را بعد از مدت زیادی تأخیر عمدی مجبور کردند که بدون مترجم به بیمارستان بروند در نتیجه بیماران بدون نتیجه به کمپ بازگشتند.
مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکرر و مکتوب دولت آمریکا و ملل‌متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای پایان دادن به محاصره جنایتکارانه کمپ از جمله آزاد کردن ورود بنزین به لیبرتی است و کلیه مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدامی جدی برای پایان دادن به این محاصره ضدانسانی فرامی‌خواند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 دی 1393 (25دسامبر 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر