پنجشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۳

باید اعتصاب غذا را بشكنید وگرنه كشته خواهی شد!

وخامت حال 6 تن از اعتصاب كنندگان پس از 22 روز اعتصاب زندانیان سیاسی ارومیه

علی‌رغم گذشت ٢٢ روز از اعتصاب غذای ٢٧ زندانی سیاسی كُرد در زندان ارومیه، كماكان این اعتصاب غذای عمومی ادامه دارد و حال 6 تن از اعتصاب كنندگان بسیار وخیم گزارش شده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، 6 تن از زندانیان اعتصاب كننده در زندان ارومیه، در وخامت جسمی به سر می‌برند. از سوی دیگر منابعی از زندان ارومیه درباره تشدید فشار مسوولان زندان و اطلاعات برای شکستن اعتصاب غذا گفته‌اند.
بنابه این گزارش هر یك از زندانیان اعتصاب کننده از جمله علیرضا رسولی، سیروان نژواری، یوسف کاکه‌ممی، عبدالله حمودی، محمد امین عبدالهی و علی افشاری در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برند، به طوری ضعف شدید و سرگیجه دارند که قادر به بلند شدن نیستند.
بر پایه همین گزارش علی افشاری به دلیل وخامت وضعیت جسمانی، دیروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۳، به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. و امروز پنج‌شنبه در حالی كه توسط یكی از ماموران وزارت اطلاعات به نام محمد بهرامی مورد تهدید قرار گرفته بود؛ به طوری كه این مامور اسلحه كمری خود را روی سر علی می‌گذارد و به او می‌گوید كه "باید اعتصاب غذا را بشكنید وگرنه كشته خواهی شد." وی بعد از بازگرداننده شدن به زندان از این مامور شكایت می كند ولی از طرف مسوولان زندان هیچ جوابی دریافت نمی‌كند.
از طرفی دیگر امروز مدیر داخلی زندان به بند ١٢ مراجعه می‌كند و از زندانیان می‌خواهد كه به اعتصاب غذای خود پایان دهند كه وقتی تمامی زندانیان اعتصاب كننده بر ادامه اعتصاب غذا پافشاری می‌كنند، مدیر داخلی به آنها می‌گوید كه این مساله و جواب دادن به خواسته‌های شما، هم اكنون در دست دادستانی و وزارت اطلاعات است و كاری از دست ما بر نمی‌آید.
همچنین مسعود شمس‌نژاد وکیل شناخته شده کُرد، نیز روز ۲۷ مهرماه 1393، در پی احضاریه‌ای برای اجرای حکم ۴ ماه حبس به دادگاه انقلاب ارومیه احضار و از آنجا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد، دست به اعتصاب غذا زده است. با این حال این وکیل به جای انتقال به بند زندانیان سیاسی، به بند زندانیان جرایم قتل و مواد مخدر انتقال داده شد. وی در اعتراض به عدم مداوا و مخالفت با مرخصی از سوی دادستان و تفکیک نشدن زندانیان و سوء تغذیه، از روز سەشنبه ١٨ آذرماه 1393، دست به اعتصاب غذا زده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به کمپین گفت: «زندانیان اعتصاب‌کننده همچنان خواستار جداسازی زندانیان سیاسی از سایر بندها و عدم انتقال زندانیان عادی به بند ۱۲ بند زندانیان سیاسی هستند و علیرغم ضعف شدید روحیه آنها خوب است و تا رسیدگی به خواسته‌هایشان اصرار به ادامه اعتصاب غذای خود هستند.»
علی افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی، اسامی ٢٧ زندانی اعتصابی محبوس در زندان مرکزی ارومیه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر