پنجشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۳

جمعی ٣٦ نفره از فعالان حقوق مدنی با اعتصاب غذا به حمایت کنندگان زندان ارومیه پیوستند


1393/09/27 - 2014-12-18 -

جمعی ٣٦ نفره از فعالان حقوق مدنی با اعتصاب غذا به حمایت کنندگان زندان ارومیه پیوستند


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در حالیکه ٢٩ روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه می‌گذرد، حمایت‌های داخلی و خارجی از این اعتصاب کنندگان روز به روز درحال افزایش است.

در این رابطه فعالان شهر مریوان و حلبچه به صورت جداگانه حمایت خود را از این زندانیان اعلام کرد‌ه‌اند.

در بیانیه فعالان شهر مریوان آمده است: "٢٧ تن از زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه به نشانه اعتراض به برخورد نامناسب مسئولان زندان و وضعیت نامناسب این زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و باگذشت ٢٩ روز از این اعتصاب غذا، تا کنون پاسخی به مطالبات آنها داده نشده است".

در بخشی دیگر از این بیانیه به وضعیت نامناسب اعتصاب‌کنندگان و احتمال مرگ و از کار افتادن بخشی از اعضای بدن آنان اشاره شده است.

٣٦ فعال حقوق مدنی و دانشجویی مریوان در این بیانیه اعلام کرده‌اند: براساس قوانین بین‌المللی و حقوق‌بشری باید مکان نگهداری این زندانیان از زندانیان جرائم عمومی تفکیک شده باشد.

این ٣٦ فعال کُرد، امروز پنج‌شنبه بیست و هفتم آذرماه به مدت یک روز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

23683.jpg
فعالان حقوق مدنی شهر حلبچه در اقلیم کُردستان عراق، تجمعی اعتراضی را در حمایت از زندانیان سیاسی کُرد برگزار و خواستار تحقق مطالبات این زندانیان شدند.
سوران دانشور، محمد دانش، آرام فتحی، دانا رستمی، علی صفری، شیرکو هرمزی، هیوا فدایی، لیلا صمدی، گوران قربانی، علی تاسه، لیلا رحیمی، هیمن باخشی، چنور ساسانی، پروین ذبیحی، مهاباد بهرامی، مادح رستمی، عدنان قادری، کیوان مینویی، کامران بهرامی، ماردین رحیم‌نژاد، میثم جوان‌میری، فرامرز محمدی، جبار پیروزی، کاروان سهرابی، سیوان احمدزاده، شهین محمدی، نسرین فرازی، جهان عصمتی، آرِز دانش، آرش مولودی، شعیب دانش‌پژوه، سالار آذری، فاروق سعیدزاده، امید پرهیزکار، هیمن پزشکیان، دانا پزشکیان، اسامی اعتصاب‌کنندگان امروز می‌باشد.

از دیگر سو، روز چهارشنبه بیست و ششم آذرماه شماری از فعالان حقوق مدنی شهر حلبچه در اقلیم کُردستان عراق، تجمعی اعتراضی را در حمایت از زندانیان سیاسی کُرد برگزار و خواستار تحقق مطالبات این زندانیان شدند.
معترضان با حمل پلاکارد و نوشته‌های ویژه حمایت از زندانیان سیاسی زندان ارومیه، خواستار حمایت نهادهای بین‌المللی و حکومت اقلیم کُردستان از این زندانیان اعتصاب‌کننده شدند.

این فعالان شهر حلبچه نامه‌ای را خطاب به حکومت اسلامی ایران منتشر و در آن خواستار تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان جرائم عمومی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر