سه‌شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۳

جایزه‌ی سالانه حقوق‌بشری ICHR به کبودوند اعطاء شد

جایزه‌ی سالانه حقوق‌بشری ICHR به کبودوند اعطاء شد
1393/09/25 - 2014-12-16 - 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز، بیست و پنجم آذرماه، محمد صدیق کبودوند به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مرکز بین‌المللی حقوق‌بشر در کانادا (ICHR) معرفی گردید.

این جایزه‌ی معتبر حقوق‌بشری به پاس "تلاش‌های آقای کبودوند در دفاع از حقوق رسمی کُردها" اهداء شده است.

بنابه گزارش وب‌سایت مرکز بین‌المللی حقوق‌بشر در کانادا، جایزه‌ی از سوی خانم آوا هما به نیابت از رئیس سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان دریافت شد.

در مراسم امروز، مدیر اجرایی(ICHR)  از دولت کانادا برای دفاع از پیشبرد حقوق‌بشر در ایران تشکر و روش این کشور در برخورد با دیکتاتورها و تروریست‌های منطقه را درست توصیف کرد.

محمد صدیق کبودوند هم‌اکنون در بند ٣٥٠ زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

جایزه‌ی سالانه مرکز بین‌المللی حقوق‌بشر سال ٢٠١٣ به عبدالفتاح سلطانی، ۲۰۱۲ به عباس امیرانتظام و سال ۲۰۱۱ به حشمت‌الله طبرزدی اعطا شده است.

محمدصدیق کبودوند، فعال حقوق‌بشر، روزنامه‌نگار و ‌بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان، روز دهم تیرماه ٨٦ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تلاش علیه امنیت ملی از طریق تأسیس و سرپرستی سازمان حقوق بشر کُردستان به ده سال زندان و همچنین بعدها به اتهام تبلیغ علیه حکومت اسلامی ایران از طریق ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و کوفی عنان و رسانه‌های گروهی به یک سال زندان و در مجموع به یازده سال زندان محکوم شد.
سپس این حکم از طرف دادگاه تجدید نظر تهران به ده سال زندان تقلیل یافت.

آوا هما جایزه را به نیابت از رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان دریافت کرد.
23651.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر