جمعه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۳

فراخوان مشترك15636 شخصيت و متخصص از 15 كشور جهان براي لغو محاصره ضد انساني پزشكي ليبرتي

به رسميت شناختن ليبرتي به عنوان كمپ پناهندگي
محاصره و نقض حقوق ساكنان ليبرتي كه افراد حفاظت شده طبق كنوانسيون چهارم ژنو و پناهندگان مورد نگراني بين المللي هستند مصداق جنايت عليه بشريت و نقض تعهدات عراق به جامعه بينالمللي است.

سازمان ملل متحد و دولت آمريكا در قبال تمامي مسائل امنيتي، پزشكي و معيشتي ليبرتي مسؤليت مستقيم دارند.

15636 شخصيت از كشورهاي آمريكا، انگلستان، سوئد، ايتاليا، استراليا، عراق، مصر، اردن، مراكش، عربستان، سوريه ، امارات، تركيه، افغانستان، و سودان، خواستار لغو كامل محاصره ليبرتي و اعلام آن بعنوان كمپ پناهندگي تحت نظارت سازمان ملل شدند.
همزمان با افزايش فراخوانهاي بين المللي براي رفع محاصره پزشكي در ليبرتي، تجمع فعالين حقوق بشر، حمايت شخصيت هاي علمي، فرهنگي و  اجتماعي شامل 7145 پزشك وكادر درماني، 1015 وكيل و حقوقدان، 1205 استاد دانشگاه، 2025دانشجو، 2009 مهندس، 1469 دبير و معلم، 768 كارمند را از كمپين خود براي ساكنان ليبرتي اعلام ميكند و با تقدير از تاييد انساندوستانه 7145تن از پزشكان و كادرهاي درماني از اين كمپين، همراه با سازمانهاي بين المللي و بين العربي حقوق  بشري خواهان لغو كامل محاصره ليبرتي به ويژه محاصره ظالمانه پزشكي هستند..
ساكنان سالهاست از يك محاصره ضد بشري در تمامي زمينه ها رنج مي برند و محدوديتهاي ضد انساني پزشكي، شماري از بيماران را زجر كش كرده است. هم چنين در دوره نخست وزيري مالكي طي حملات مختلف به اشرف و ليبرتي 116 تن از ساكنان كشته و بيش از 1300تن مجروح و مصدوم شده اند و اين درحالي است كه ساكنان ليبرتي پناهندگاني هستند كه از سالها قبل بطور قانوني درعراق هستند و در سال 2004 بعنوان افراد حفاظت شده تحت قوانين بين المللي برسميت شناخته شده اند. بنابراين استمرار اين محاصره  و محروم كردن آنها از حقوق خود ازجمله تردد آزادانه براي دسترسي به خدمات پزشكي، نقض آشكار حقوق بشر و قوانين انساندوستانه و مصداق جنايت عليه بشريت و همچنين نقض تعهدات دولت عراق به جامعه بين المللي است.”
امضا كنندگان اين بيانيه، رفتار ضد انساني با مجاهدين را خلاف تمامي ارزشها و سنت هاي خود اعلام مي كنند و مردم عراق را از  آن مبرا دانسته واين گونه اعمال ضد انساني و ظالمانه را كار باندهاي باقيمانده از دوران مالكي مي دانند كه به اشكال مختلف دنبال اجراي دستورات رژيم ايران هستند.

تأكيد بيانيه برموارد زيرين:
1.    به رسميت شناختن كمپ ليبرتي بعنوان كمپ پناهندگي تحت نظارت كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد و تامين حفاظت ساكنان با استقرار شبانه روزي يك واحد كلاه آبي در كمپ.
2.    لغو كليه تصميمات سركوبگرانه دولت مالكي عليه اشرفي ها و ارجاع پرونده ليبرتي به ارگانها و افرادي در دولت عراق  كه تحت امر رژيم ايران يا گروههاي وابسته به آن نباشند. تيم اداره كننده ليبرتي و افسراني كه هشت سال است در قتل و كشتار و اذيت و آزار ساكنان دست دارند بايد تعويض شوند.
3.    محاصره ضد انساني ليبرتي، به طور خاص محاصره پزشكي و آزار و اذيت مأموران نخست وزيري سابق در رابطه با موضوعاتي همچون ورود سوخت و مواد غذايي بايد پايان يابد و وصل برق كمپ به شبكه سراسري و تامين سوخت و لجستيك مورد نياز ساكنان از طريق وزارتخانه هاي ذيربط عراقي  بايد تأمين شود، به ويژه كه هزينه آن را خودشان مي پردازند.
4.    اموال و دارايي هاي به يغما رفته ساكنان در اشرف بايد به آنها برگردانده شود يا غرامت آن  پرداخت شود.

بازتابهاي رسانه اي:
السياسه- كويت:  تجمع فعالين حقوق بشر، به رياست دكتر شيخلي؛ حمايت 15636تن از شخصيت هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي را از كارزارخود در حمايت از ساكنان ليبرتي اعلام مي كند“. طبق اين بيانيه امضا كنندگان تاكيد كردند اقدامات ضد انساني عليه  اعضاي مجاهدين خلق از سوي بقاياي دولت قبلي در عراق خلاف تمامي ارزشها و سنتهاي مردم عراق است و آنها خواستار ” به رسميت شناختن كمپ ليبرتي به‌عنوان كمپ پناهندگي تحت نظارت كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد و لغو كليه تصميمات دولت مالكي و ارجاع پرونده ليبرتي به ارگانها و افرادي شدند كه تحت امر رژيم ايران يا گروههاي وابسته به آن نباشند“.

نينا- خبرگزاري اصلي عراق: 15636تن از شخصيت هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي با امضاي يك بيانيه مشترك تأكيد كردند در دوره مالكي طي حملات مختلف به اشرف و ليبرتي 116تن از ساكنان كشته و بيش از 1300تن مجروح و مصدوم شده اند و اين درحالي است كه ساكنان ليبرتي پناهندگاني هستند كه از سالها قبل به‌طور قانوني در عراق ساكن هستند و در سال 2004 نيز به عنوان افراد حفاظت شده تحت قوانين بين المللي به رسميت شناخته شده اند“.
16دي93
تلويزيون البابليه: تجمع فعالين حقوق بشر عراق؛ حمايت و تاييد شخصيتهاي علمي و فرهنگي و اجتماعي از جمله استادان دانشگاهها را از بسيج جهاني در حمايت و پشتيباني از ساكنان ليبرتي، كسب كرده است رئيس اين تجمع از ضمن تقدير از اين حمايت تأكيد كرد ساكنان ليبرتي پناهنده محسوب مي شوند و ساليان است در عراق به‌صورت قانوني حضور دارند و از سال 2004 ارگانهاي بين المللي به موقعيت پناهندگي آنان و اين كه آنان افراد حفاظت شده تحت قوانين بين المللي هستند اذعان كرده اند. دكتر شيخلي در ادامه اظهاراتش گفت امضا كنندگان اين بيانيه اعلام كردند اقدامات غيرانساني عليه مجاهدين خلق مستقر در ليبرتي مغاير با ارزشها و پرنسيبهاي مردم عراق است.
تلويزيون البابليه -17دي
93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر