«اف بی‌آی» روز پنجشنبه گذشته یک دیپلمات لبنانی را به لیست «تروریست‌های» تحت تعقیب خود که به ارسال کمک‌های مالی به حزب الله متهم اند، قرار داد.
به گزارش العربیه به نقل از روزنامه ونزوئلایی، Espectador این دیپلمات شخصی به نام غازی ناصرالدین است. وی به ارسال کمک‌های مالی از خارج برای حزب الله در داخل لبنان متهم شده است. این دیپلمات که متولد بیروت است دارای گذرنامه دیپلماتیک ونزوئلایی است.
غازی ناصر الدین، که یکی از اعضای حزب الله است مدتی به عنوان یکی از کارکنان بخش اقتصادی سفارت ونزوئلا در دمشق مشغول بکار بود. او از موقعیت دیپلماتیک خود سوء استفاده کرده و برای ارسال کمک‌های مالی به حزب الله فعالیت کرده است به همین دلیل وزارت خزانه داری آمریکا از سال ۲۰۰۸ تاکنون او را در لیست «سیاه»  قرار داده است.
«اف-بی-آی» به هدف بازداشت و بازجویی این دیپلمات که به حمایت از «تروریسم» متهم است او را در لیست افراد تحت تعقیب قرار داده است. غازی حدود یک سال پیش به هدف هماهنگی برای ارسال کمک های مالی با مقامات حزب الله در لبنان ملاقات کرده بود. «اف بی آی» گفته است که ناصرالدین در واقع هنوز مرتکب جنایت «تروریستی» نشده اما برای ارسال کمک‌های مالی و لجستیکی به یک گروه «تروریستی» مثل حزب الله لبنان فعالیت کرده است.
«اف- بی‌- آی» شاخه میامی ، اینگونه دیپلمات لبنانی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود گنجانده است: «غازی عاطف ناصر الدین، متولد ۱۳ دسامبر ۱۹۶۲ در شهر بیروت، با قدی به طول ۷۰ .۱ و وزن ۸۰ کیلوگرم، مسلط به زبان عربی و اسپانیایی، «یکی از متهمان ارسال کمک‌های مالی به گروه «تروریستی» حزب الله است.
به گزارش العربیه، به نقل از گزارش (El Nuevo Herald)« ال نوو هرالد»، گذرنامه دیپلماتیک ناصر الدین از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به وی اهداء شد تا بتواند آزادانه به فعالیت‌های خود ادامه دهد. رابطه ناصر الدین به دورانی که «مادورو» هنوز معاون اول هوگو چاوز بود بر می‌گردد.

در گزارش تحقیقاتی (American Enterprise Institute for Public Policy Research) که سال ۲۰۱۱ توسط «راجر نوریگا» و «خوزه کاردناس» در موسسه» اینترپرایز «آمریکا تهیه شده بود، آمده است ناصر الدین از ۱۵ سال پیش گذرنامه شهروندی ونزوئلایی را دریافت کرده بود و سپس به عنوان یک دیپلمات در سفارت ونزوئلا در سوریه، مشغول به کار شد.

او که یکی از برجسته‌ترین حامیان حزب الله لبنان در ونزوئلا بوده است با استفاده از موقعیت دیپلماتیک خود و نیز به دلیل رابطه نزدیکی که با طارق العیسی، فلسطینی تبار که وزیر کشور ونزوئلا و دوست چاورز بود، توانست نقش مهمی را برای کمک به حزب الله ایفا کند.
غازی ناصرالدین دارای دو برادر دیگر به نام‌های عبدالله و عدی است که هر دو در شبکه‌های حزب الله فعالیت می‌کنند. عبدالله رابط اصلی حزب الله لبنان با دیپلمات‌های و دیگر مسلمانان در ونزوئلا و همچنین مسئول پولشویی حزب و ارسال کمک‌های مالی در خارج فعالیت می‌کند. اما عدی مسئول آموزش نظامی هسته‌های حزب الله لبنان است.