به گزارش العربیه دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه ۱۶ ژانویه، از حملات همزمان و پی در پی داعش از چند جبهه به مواضع مدافعان شهرکوبانی  خبر داده است.
به گزارش این نهاد حقوق بشری طی 24 ساعت گذشته درگیری‌های شدیدی میان «واحد‌های نظامی حمایت از خلق کرد» و گروه داعش در شهر کوبانی سوریه و حومه‌های آن رخ داده است.
درگیری‌های شدید بامداد امروز، پس از آن صورت گرفت که گروه  داعش تلاش می کرد با حملات متوالی از جبهه مختلف مناطق از دست داده خود در کوبانی را بازپس گیرد.
بر اساس این گزارش، صدای انفجارهای شدید که ظاهرا ناشی از انفجار خودروی بمب گذاری شده، در این شهر شنیده شده است.
پیش‌تر شبه نظامیان داعش از منطقه‌ای که «مربع امنیتی» واحدهای حمایت از خلق کرد در شمال شرق کوبانی نامیده می‌شود، عقب نشینی کرده بودند. اما مناطق جنوبی این شهر، مرکز فرهنگی و مجموعه مدارس در منطقه شرقی، به طور کامل در کنترل کُرد‌ها قرار گرفته است.
از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که گروه داعش در ۲۴ساعت گذشته ۱۷ عملیات اعدام در استان‌های دیر الزور و الرقه سوریه انجام داده است.
منابع آگاه به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند که داعش در روز گذشته ۱۱ نفر را در دیر الزور، به اتهام جنگ علیه این گروه اعدام کرده است.
داعش همچنین روز گذشته، در حومه الرقه مردی را به اتهام تصویر برداری از یک جنگجوی این گروه و انتشار تصویر او در فیس بوک و نیز تصویر برداری قرارگاههای داعش اعدام کرده است.
گروه داعش، روز چهارشنبه ۵ مرد سوری را در دو شهر المیادین و والبولیل در حومه دمشق اعدام کرده بود.