چهارشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۳

بدنبال كشته شدن بالاترين فرماندهان نيروي قدس سپاه و حزب الله در سوريه در يكشنبه شب 28 ديماه 93 جلسه شوراي عالي امنيت رژيم به رياست حسن روحاني بمنظور بررسي اين حادثه و واكنش مناسب تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه مطرح شد كه علاوه بر سرتيپ پاسدار محمدعلي الله دادي سرنوشت دو نفر از ديگر از سرتيپ پاسداران مشخص نيست ( هنوز خبر كشته شدن آنها قطعي نشده است.)
در اين جلسه اين ضربه را يكي از سنگين ترين ضربات به رژيم – حزب الله در سوريه ارزيابي كردند كه علاوه از دست دادن تعدادي از بالاترين فرماندهان طرح و عمليات، برنامه عمليات ويژه اي كه در اين منطقه داشتند نيز ضربه خورده و فعلا منتفي شده است.
فرماندهان نظامي و تعداد ديگري از اعضاي شوراي عالي امنيت رژيم خواستار پاسخ دادن به اسرائيل از طريق حمله موشكي توسط حزب شدند. اما حسن روحاني آنرا در اين شرايط مناسب نميدانست و مطرح ميكرد كه با وضعيتي كه  حزب الله  در لبنان و سوريه با آن مواجه است و شرايط بين المللي و مالي ايران (رژيم ملايان) با آن مواجه است وارد يك جنگ جديد شدن، تهديداتي هم براي حزب الله و هم براي ايران دارد. تعداد ديگري از اعضاي شوراي عالي امنيت از روحاني حمايت كردند و لذا به تصميم مشخص روي پاسخ گوئي نرسيدند و گزارش اين جلسه براي خامنه اي داده شد تا خامنه اي تصميم نهائي را بگيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر