چهارشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۳

ارمغانی از رژیم پلید وجنایتکار آخوندی ....سن شروع روابط جنسی در کودکان کار ایران به ۱۲ سال رسیده است


 
تقاطع: بر اساس تازه‌ترین پژوهش “سازمان بهزیستی” در ایران، بیش از یک‌پنجم کودکان کار و خیابان تجربه‌ی رابطه جنسی دارند و بیش از نیمی از آن‌ها نیز مصرف مواد مخدر را قبل از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.


روزنامه “شرق” چاپ تهران در شماره روز یکشنبه (۱۴ دی-۴ ژانویه) خود با استناد به یافته‌های پژوهش “سنجش رفتارهای پرخطر در کودکان کار و خیابان در ایران” نوشت که این کودکان از سنین پایین با روابط جنسی آشنا می‌شوند به گونه‌ای که میانگین سن شروع روابط جنسی در دختران، ۱۲/۵ و در پسران ۱۳/۷ سال است و در مجموع، ٢١ درصد این کودکان رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس نتایج این پژوهش که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده، بیشتر کودکان خیابانی به کارهایی چون دست‌فروشی، باربری و پادویی و نوازندگی مشغولند و یا از طریق زباله‌گردی و جمع‌آوری ضایعات نان و تکدی‌گری روزگار خود را می‌گذرانند.

یافته‌های تحقیق “سازمان بهزیستی” هم‌چنین خاطرنشان کرده که “تعداد بسیار اندکی” از کودکان کار و خیابانی نیز به تن‌فروشی، خریدوفروش مواد مخدر و جیب‌بری می‌پردازند.

این گزارش می‌افزاید که میانگین روزانه درآمد کودکان کار از این شغل‌ها ٢٣,۴٨٨ تومان است که این مبلغ، از حداقل روزانه دو هزار تومان تا حداکثر ۵٠ هزار تومان در نوسان است.

“اهانت و خشونت از سوی مردم”، “کتک خوردن از سوی ماموران”، “خفت شدن” و “آزار جنسی” از جمله تجربه‌های کودکان کار در زندگی خیابانی‌شان است که در گزارش “سازمان بهزیستی” به آن‌ اشاره شده است.

این تحقیق از بیشتر بودن میزان مصرف الکل و موادمخدر در کودکان کار و خیابان نسبت به جمعیت عمومی کشور خبر می‌دهد و می‌گوید که ۱۷/۳ درصد آن‌ها حداقل یک‌بار در عمرشان الکل مصرف کرده‌اند و حدود ۷ ‌درصد نیز هر روز الکل مصرف می‌کنند.

یافته‌های “سازمان بهزیستی” هم‌چنین با تاکید بر پایین بودن سن شروع مصرف موادمخدر در این کودکان می‌افزاید که حدود ۵۶ درصد کودکان، مصرف مواد را قبل از ١۴ سالگی شروع کرده‌اند و  ٩/۶ درصدشان نیز حداقل یک‌بار یکی از مواد مخدر را مصرف نموده‌اند.

گفتنی است اواخر شهریورماه گذشته نیز “رییس مرکز تحقیقات ایدز” با اشاره به نتایج مطالعه بر روی هزار کودک کار و خیابان در تهران از ابتلای حدود “پنج درصد” این کودکان به بیماری ایدز خبر داده و از “تجاوز” به عنوان دلیل اصلی انتقال این بیماری به بیشتر این کودکان یاد کرده بود.

اوایل تیرماه گذشته نیز حسن قاضی‌زاده هاشمی، “وزیر بهداشت و درمان” در دولت حسن روحانی گفت که اکثر کودکان کار به “سوء تغذیه” مبتلا هستند و «بسیاری از آن‌ها معتاد به مواد مخدر به دنیا می‌آیند».

وی هم‌چنین رشد تعداد کودکان کار را ناشی از “سیاست‌های غلط دولت‌ها و مجلس‌های قبلی” دانست و خاطرنشان کرد که همه‌ی این کودکان نیازمند کمک‌های فوری‌اند.



سایت ایرانیان انلگستان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر