جمعه، دی ۲۶، ۱۳۹۳

اولاند: همدست خامنه ای با داعش در ارتباط است

آدينه، 26 دی ماه 1393 = 16-01 2015


رئیس ‌جمهور فرانسه گفته ما می‌دانیم که میان رژیم اسد و داعش ارتباط وجود دارد. فرانسه به‌ خوبی می‌داند که روابط میان این دو چگونه است.
فرانسوا اولاند که در کنفرانس جهان عرب در پاریس سخنرانی می‌کرد، افزود: در سوریه حکومتی وجود دارد که کشتار مردم را ادامه می‌دهد و گروهی تروریستی وجود دارد که خود را مخالف رژیم اسد معرفی می‌کند. این در حالی است که ما نسبت به ارتباط میان آنها آگاهی داریم.
رئیس ‌جمهور فرانسه گفت: وقتی جامعه جهانی در تصمیم ‌گیری بر سر بحران سوریه تعلل می ‌کند (عقب نشینی اوباما)، این مسئله به کشورهای همجوار نیز سرایت می ‌کند. به همین دلیل است که وضعیت اسفبار کنونی را مشاهده می‌ کنیم.

رژیم ایران موضع خود را روشن کند
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در نطق سالانه خود در جمع دیپلماتهای فرانسوی در پاریس، با ابراز تاسف از عدم مداخله سریع در سوریه گفت: فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال انتقال قدرت در سوریه هستند.
فرانسوا اولاند با اشاره به تحولات سوریه، به رژیم ایران (همدست رژیم اسد) نیز توصیه کرد مواضع و اهداف خود را در منطقه روشن کند.
رئیس‌جمهور فرانسه در مورد بحران اتمی جمهوری اسلامی نیز گفت: رژیم ایران نباید به سلاح هسته ‌ای دست پیدا کند....فرانسه به دنبال رسیدن به توافق هسته‌ای با رژیم ایران است، اما نمی‌خواهد به هر قیمتی این کار را انجام داده و به هر توافقی برسد.
ایران پرس نیوز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر