دوشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۳

گزارشها و تصاویر سرقت خودروهای ساکنان اشرف توسط نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان

تاريخ: AM 6:28:46 1393/10/22

اطلاعيه شوراى ملى مقاومت ايران
خودروهای ساکنان اشرف


بر اساس عکسها و گزارشهایی که از داخل رژیم ایران به دست مقاومت رسیده است، سرقت و چپاول اموال و خودروهای مجاهدین در اشرف توسط امنیت ملی عراق و شبه‌نظامیان تحت‌امر هادی عامری وزیر ترابری مالکی و فرمانده نیروهای عراقی در استان دیالی که هم‌اکنون اشرف را اشغال کرده‌اند، ادامه دارد.
این گزارشها و عکسها نشانگر آن است که خودروهای حداقل سه پارکینگ بزرگی که خودروها برای فروش در آنها گردآوری شده بود به‌طور کامل به سرقت رفته است. خودروهای به سرقت رفته علاوه بر خودروهای سواری و اتوبوسها و مینی‌بوسها، شامل جرثقیلها، تریلیها، یدک کشها، کامیونها، تانکرهای آب و سوخت و... بوده است که بسیاری از آنها به مقر اصلی امنیت ملی در بغداد منتقل شده است.
در عکسهای ضمیمه پارکینگهایی که خودروهای ساکنان جهت فروش در آنها پارک شده بود در سپتامبر 2013 قبل از تخلیه اشرف توسط ساکنان و در ماههای اخیر نشان داده شده است و نشان می‌دهد که حتی یک خودرو نیز باقی نمانده است.
این سرقت سیستماتیک در حالیست که طبق طرح مشترک سازمان ملل و سفارت آمریکا در 5سپتامبر 2013 دولت عراق متعهد شده بود «کلیه اموال اشرف را حفاظت و ضمانت کند» و «به ساکنان اجازه فروش اموالشان در هر زمانی را بدهد». خانم الیزابت جونز، معاون وقت وزیرخارجه آمریکا برای امور خاورمیانه، در نامه به خانم رجوی در روز 6سپتامبر ضمن حمایت از طرح فوق نوشت: «سازمان ملل به فراهم کردن حفاظت از اموال در اشرف از طریق بکارگیری یک شرکت حفاظتی محلی مورد اعتماد کمک خواهد نمود و سفارت آمریکا تمامی‌ توان خود را برای حمایت از این تلاشها به‌کار خواهد بست».
مقاومت ایران از سازمان ملل و دولت آمریکا، می‌خواهد تا طبق تعهدات مکرر و مکتوب خود از ادامه سرقت اموال ساکنان و سلب مالکیت از آنها جلوگیری کرده و ترتیباتی بدهند که دولت عراق اموال مسروقه را به ساکنان برگرداند و امکان فروش این اموال را توسط سناتور رابرت توریسلی، نماینده قانونی ساکنان، فراهم کند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
21 دی ماه 1393 (11ژانویه 2015)
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر