شنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۳

برملا شدن جزییات جدیدی از سایتهای مخفی شیمیایی رژیم اسد+عکس

تاريخ: PM 4:00:28 1393/10/27

کشتی مخصوص انتقال تسلیحات شیمیایی اسد

کشتی مخصوص انتقال تسلیحات شیمیایی اسد



تلویزیون اورینت:
الجزیره نت به‌نقل از یکی از فرماندهان گارد جمهوری اسد اطلاعاتی را فاش ساخت که نشان می‌دهد بشار اسد میزان زیادی از ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را در اماکن سری پنهان کرده است. این در حالی است که هیأت بازرسان بین‌المللی از پایان مسئولیت خود برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی اسد و انتقال آن به خارج سوریه خبر داده است.
این کشتی، به گفته سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی آخرین ذخایر تسلیحات شیمیایی اسد را حمل می‌کند. اما اطلاعات جدیدی که به دست آمده، حیله‌گری رژیم اسد را در تحویل دادن این تسلیحات اثبات می‌کند. این اطلاعات را الجزیره نت از طریق یک فرمانده بالای گارد جمهوری اسد به دست آورده و تأکید می‌کند رژیم اسد هم‌چنان میزان زیادی از این تسلیحات را در تعدادی از سایتهای نظامی خود در دمشق و حومه آن نگه داشته است. این فرمانده گارد جمهوری اسد اذعان کرد میزان تسلیحات شیمیایی که اسد ازجامعه بین‌المللی پنهان کرده است به مراتب بیشتر از میزانی است که تحویل داده است. کشتار منطقه غوطه در حومه دمشق که قربانیان آن 1400تن و اغلب ازکودکان و زنان بودند با موجی از محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شد.
 
 
 
 
 رژیم اسد پس از آن مجبور شد اعلام کند سلاحهای شیمیایی خود را تحویل می‌دهد. اما حالا این منبع گارد جمهوری اسد می‌گوید از محل پنج سایت تسلیحات شیمیایی اسد اطلاع دارد.
سایت اول، یازده طبقه در زیر زمین است که در شرق میدان اموین است و تا فرماندهی ستاد و باشگاه افسران کشیده شده است و تحت فرماندهی نیروهای هوایی است. او اضافه کرد میزان زیادی از تسلیحات شیمیایی را در پنج طبقه اول ذخیره کرده‌اند. او اشاره کرد سه طبقه دیگر این مجموعه به فعالیتهای اتمی تعلق دارد.
 
 
سایت دوم، درمقر تیپ 105 در غرب کوههای قاسیون قرار دارد. این سایت در عمق کوه قاسیون قرار دارد. تنها تعدادی کمی از مقامهای رژیم اسد و افسران او اجازه ورود به این سایت را دارند. به نظر می‌آید این محل، بزرگترین مخزن تسلیحات شیمیایی باشد.
 
سایت سوم، در منطقه صنایع و بعد از منطقه مسکونی عدرا و مقابل پاسگاه پلیس راه و در اتوبان بین‌المللی دمشق ـ حلب قرار دارد.
 
سایت چهارم، مخفیگاهی در اولین دوراهی اتوبان دمشق ـ حلب است. این سایت در یک باغ با درختان انبوه قرار دارد. در داخل این باغ خانهیی وجود دارد که ورود و خروج از طریق آن انجام می‌شود، این سایت قدیمی‌تر است.
سایت پنجم، به‌شدت سری است و در مقر نیروهای ویژه در قابون دمشق است.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر