چهارشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۳

تشدید فشار دژخیمان علیه زندانیان سیاسی بند ۷ اوین

اخبار - ايران - زندانيان سياسي
تاريخ: PM 2:41:05 1393/10/17




به گزارش رسیده، مأموران وزارت اطلاعات آخوندی، زندانیان سیاسی بند ٧ زندان اوین را برای تکذیب استمداد از دبیرکل ملل‌متحد و نهادهای حقوق‌بشری، تحت فشار شدیدی قرار داده‌اند.
فشارها پس از آن تشدید شد که ۴۵ زندانی انتقال یافته سیاسی بند ٣۵٠ به زیرزمین بند ٧ که فاقد هر گونه امکانات اولیه زیست است، در نامه‌یی به بان کی‌مون و نهادهای حقوق‌بشری، خواستار توجه و رسیدگی به شرایط سخت و طاقت‌فرسای خود شدند.
پس از انتشار نامه در سایتها و رسانه‌ها، فشار به زندانیان آغاز شد، دژخیم عباسی رابط بند٢٠٩ وزارت اطلاعات، چند تن از زندانیان را احضار و تهدید کرد که عدم تکذیب برای آنها گران تمام می‌شود و پس از آن، روز سه‌شنبه ١۶ دی‌ماه، دژخیمان حفاظت زندان به سرکردگی خطیبی، در دفتر رئیس جنایتکار بند هفت مستقر شده و همه امضاکنندگان نامه را به جز٢ نفر از آنان که برای مسائل پزشکی در بند حضور نداشتند را تحت بازجویی و فشار قرار دادند تا اصل و محتوی این نامه را تکذیب کنند.
تمام فشارهای وارده به این زندانیان دربند به هیچ نتیجه‌یی نرسیده است و دژخیمان با افزایش فشار بر زندانیان به‌دنبال زجرکش کردن آنها هستند.
بنا‌ به این گزارش زندانیان قرنطینه بند هفت از حق هواخوری محروم هستند. قرنطینه بند ۷ فاقد هواخوری است و زندانیان این بخش حتی مجاز به عبور و مرور در محیطهای هواخوری بخش‌های دیگر زندان نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر