پنجشنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۳

گزارشهای رسانه‌ها از فراخوان مشترک ۱۵۶۳۶ شخصیت از ۱۵ کشور جهان

تاريخ: AM 4:53:27 1393/11/2

روزنامه‌های عربی


السیاسه- کویت: تجمع فعالان حقوق‌بشر، به‌ریاست دکتر شیخلی؛ حمایت 15636تن از شخصیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی را از کارزار خود در حمایت از ساکنان لیبرتی اعلام كرد. طبق این بیانیه امضا‌کنندگان تأکید کردند اقدامات ضدانسانی علیه اعضای مجاهدین خلق از سوی بقایای دولت قبلی در عراق خلاف تمامی ارزشها و سنتهای مردم عراق است و آنها خواستار ”به‌رسمیت شناختن کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و لغو کلیه تصمیمات دولت مالکی و ارجاع پرونده لیبرتی به ارگانها و افرادی شدند که تحت‌امر رژیم ایران یا گروههای وابسته به آن نباشند.“ نینا - خبرگزاری اصلی عراق: 15636تن از شخصیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی با امضای یک بیانیه مشترک تأکید کردند در دوره مالکی طی حملات مختلف به اشرف و لیبرتی 116تن از ساکنان کشته و بیش از 1300تن مجروح و مصدوم شده‌اند و این در حالی است که ساکنان لیبرتی پناهندگانی هستند که از سالها قبل به‌طور قانونی در عراق ساکن هستند و در سال 2004 نیز به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت قوانین بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده‌اند“.
تلویزیون البابلیه: تجمع فعالان حقوق‌بشر عراق؛ حمایت و تأیید شخصیتهای علمی و فرهنگی و اجتماعی از جمله استادان دانشگاهها را از بسیج جهانی در حمایت و پشتیبانی از ساکنان لیبرتی، کسب کرده است رئیس این تجمع  ضمن تقدیر از این حمایت تأکید کرد ساکنان لیبرتی پناهنده محسوب می‌شوند و سالیان است در عراق به‌صورت قانونی حضور دارند و از سال 2004 ارگانهای بین‌المللی به موقعیت پناهندگی آنان و این‌که آنان افراد حفاظت‌شده تحت قوانین بین‌المللی هستند اذعان کرده‌اند. دکتر شیخلی در ادامه اظهاراتش گفت امضا‌کنندگان این بیانیه اعلام کردند اقدامات غیرانسانی علیه مجاهدین خلق مستقر در لیبرتی مغایر با ارزشها و پرنسیپهای مردم عراق است.
تلویزیون التغییر: همزمان با افزایش فراخوانهای بین‌المللی در حمایت از ساکنان لیبرتی، بیش از 15000شخصیت از کشورهای مختلف برای لغو محاصره لیبرتی، و اعلام آن به‌عنوان کمپی تحت نظارت سازمان ملل فراخوان دادند. این شخصیتها ضمن فراخوان به لغو محاصره 6ساله اعمال شده بر کمپ لیبرتی خواهان بازگرداندن اموال و داراییهای غارت شده ساکنان اشرف یا جبران خسارتهای وارده شدند.
علاوه بر رسانه‌های فوق، این بیانیه در تلویزیون رافدین، یوم السابع چاپ مصر، پایگاه خبر رسانی صوت العراق و پایگاه خبر رسانی ملف عربستان نیز منتشر شد.

از سوی دیگر بیانیه 15636 شخصیت از 15کشور جهان در پایگاه خبر رسانی «آمریکن تینکر» و پایگاههای خبری «کانسرواتیو کارتل» ؛ سیتی‌زن نیوز و «ادهوک نیوز»، و «وپولار» نیز انعکاس یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر