روزنامه فرانسوی لوموند در شماره پنجشنبه ۸ ژانویه خود نوشت که عاملان حمله مسلحانه به نشریه فرانسوی طنز «چارلی ابدو»، ابتدای حمله خود وارد اتاقی شدند که در آن جلسه هیئت تحریریه برگزار بود.


مهاجمان پس از آن شروع به صدا زدن قربانیان با نامشان کردن و به سمت آن‌ها آتش می‌گشودند. نخستین قربانی این حمله سردبیر نشریه بود که به «شارپ» شهرت داشت.

به نوشته لوموند، مدت زمان حمله ۵ دقیقه به طول انجامید.

در حمله روز چهارشنبه ۷-۱-۲۰۱۵ افراد مسلح به دفتر هفته نامه «چارلی ابدو» در پاریس دست کم ۱۲ تن کشته و شماری زخمی شدند. چهارتن از کشته شدگان از کاریکاتوریست‌های مطرح فرانسه هستند.

در جریان واکنش‌ها، فرانسه روز پنجشنبه به سکوت ایستاد. این سکوت با به صدا در آمدن ناقوس کلیسا‌ها برای ادای احترام به قربانیان کشتار مجله «چارلی ابدو» همراه شد.

حزن و اندوه بر اروپا نیز سایه افکند به گونه‌ای که پرچم‌ها به پایین آمد. همزمان محکومیت‌های مردمی به حادثه خونبار پاریس ادامه پیدا کرد.

فردای کشتار پاریس، حوادث شلیک آتش در مناطق مختلف فرانسه ادامه یافت. یکی از این حوادث که در جنوب پاریس روی داد، به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن یک نفر دیگر انجامید. انفجاری هم در نزدیکی یک مسجد در شرق فرانسه روی داد. منابع قضایی فرانسه گفتند که تعدادی مسجد در سه شهر فرانسه، هدف حمله قرار گرفتند.