دوشنبه، دی ۱۵، ۱۳۹۳

دور تازه فشار و تهدید علیه دو زندانی امنیتی محکوم به حبس ابد در رجایی شهر کرج



بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهنگ و شهرام پورمنصورى دو تن از زندانیان رجایی شهر که از سال ١٣٧٩ به اتهام اخلال در امنیت پرواز دستگیر و در زندان به‌سر مى‌برند، همواره مورد شکنجه و آزار و اذیت ماموران زندان قرار گرفته‌اند. به تازگی اینگونه اقدامات از سوی ماموران زندان علیه آنان، به شدت افزایش یافته است.
گفته شده ماموران زندان رجایی شهر کرج، فرهنگ و شهرام پورمنصوری را تهدید کرده‌اند که در صورت رسانه‌ای کردن و فاش ساختن شکنجه‌هایی که بر روی آنان اجرا شده، این دو برادر با شکنجه‌های جنسی و شکنجه از طریق تجاوز به وسیله باتوم روبرو خواهند شد.
این دو برادر در زندان رجایی شهر، بار‌ها توسط ماموران این زندان به صورت برهنه و با دستبند و پابند، در سلول‌های انفرادی نگهداری شده و به شدت با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
گزارش‌های رسیده از زندان رجایی شهر به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» حاکی از آن است که مسوولان این زندان در راستای تخریب روحیه زندانیان سیاسی، در مقابل زندانیان اقدام به تجاوز جنسی به وسیله باتوم به زندانیان عادی کرده‌اند.
این اقدام مسوولان زندان رجایی شهر در حالی است که تمامی قسمت‌های زندان رجایی شهر از جمله سلول‌های انفرادی این زندان، مجهز به دوربین‌های مداربسته‌ای است که به مسوولان سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه جمهوری اسلامی، امکان نظارت مستقیم بر این اماکن را می‌دهد؛ سکوت نهاد‌های حکومتی و مسوولان مربوطه احتمالا موید اطلاع آن‌ها از اقدامات و جنایات صورت گرفته در این زندان و حتی هدایت این اقدامات از جانب آنها، برای اعمال فشار بیشتر به زندانیان سیاسی بوده است.
از منابعی در داخل زندان رجایی شهر کرج زندان شنیده شده این زندان که به تبعیدگاه زندانیان سیاسی شهرت یافته است، چندی است که از جانب مقامات امنیتی و قضایی برای اعمال فشار بیشتر به زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باندهای مافیایی حاضر در زندان رجایی شهر که زیر نظر مستقیم مسوولان این زندان، به ویژه علی رییس زندان، که توزیع سازمان یافته مواد مخدر در زندان زیر نظر مستقیم وی انجام می‌پذیرد، در مواقع لازم اقدام به ضرب و شتم زندانیان این زندان به خصوص زندانیان سیاسی و حتی حذف فیزیکی آنان می‌کند.
گزارش‌های دیگری مبنی بر اعمال فشار بیشتر مسوولان این زندان بر علیه زندانیان سیاسی همچون محدودیت ملاقات، قطع تماس‌های تلفنی، و همچنین انتقال به سلول‌های انفرادی و شکنجه منتشر شده است.
شهرام پورمنصوری، فرهنگ پورمنصوری به اتهام اخلال در امنیت پرواز مسیر اهواز-بندرعباس، ابتدا به اعدام محکوم و سپس این حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.آنها در زمان بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشتند.
دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۵ ژانویه
۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر