جمعه، دی ۱۹، ۱۳۹۳

فراخوان ۱۲سازمان و تشکل فلسطینی به دبیرکل ملل‌متحد و کمیسر عالی پناهندگان برای لغو محاصره جنایتکارانه لیبرتی

تاريخ: PM 3:35:06 1393/10/19

فراخوان12سازمان و تشکل فلسطینی


12سازمان و تشکل فلسطینی در نامه‌های جداگانه‌یی به بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل و آنتونیو گوترز کمیسرعالی پناهندگان ملل متحد، ضمن محکوم کردن اقدامات ضدانسانی نیروهای عراقی با مجاهدان اشرفی در لیبرتی، خواستار خاتمه دادن به محاصره ضدانسانی لیبرتی به‌ویژه محاصره پزشکی شدند.
سازمانهای فلسطینی در شهر یطا در نامه‌های خود نوشتند: به نام کمیته‌های مردمی و ملی برای مقاومت در قبال شهرک‌سازی در کرانه غربی و همچنین از سوی اتحادیه کارگران فلسطینی و جمعیت خیریه و جمعیت زنان یطا؛ از ملل‌متحد و کمیساریای پناهندگان می‌خواهیم که برای تضمین حفاظت و حقوق پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی دست به اقدام بزنند.

نیروهای عراقی با اعمال محاصره غذایی و دارویی و سوخت و ممانعت از خروج بیماران برای معالجات پزشکی، رفتاری به‌غایت ضدانسانی وناقض تمامی قوانین بین‌المللی دارند، ولی نه دولت آمریکا و نه ملل‌متحد و کمیساریای پناهندگان، برخلاف تعهدات خود، به اقدام جدی برای ممانعت از این بدرفتاریها و تضمین حفاظت ساکنان، مبادرت نکرده‌اند.
ما اعمال نیروهای عراقی علیه پناهندگان مستقر در لیبرتی را محکوم می‌کنیم و از همه ارگانهای ذیربط بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل می‌خواهیم برای حفاظت و یاری این پناهندگان اقدام کنند.
در همین رابطه دکتر طلال ابوعفیفه رئیس باشگاه روشنفکران قدس، در نامه خود به دبیرکل ملل‌متحد نوشته است: از قدس، شهر صلح و سرزمین معراج و از فلسطین سرزمین زادگاه عیسی مسیح به اطلاع شما می‌رسانم که:
کمپ لیبرتی در عراق از سالهای پیش در معرض محاصره‌یی خفه‌کننده از طرف نیروهای عراقی از جمله ممنوعیت ورود اقلام پزشکی و ممنوعیت آزادی تردد به بیمارستانها برای معالجه است.
این محاصره که به جان باختن شماری از ساکنان منجر شده، چالشی جدی در برابر قانون بین‌المللی و درحقیقت یک جنایت جنگی و ضدبشری است.
از همین رو ما خواهان مداخله فوری ملل‌متحد برای وادار کردن حکومت عراق به لغو این محاصره به‌ویژه محاصره پزشکی ودارویی و آزادی تردد ساکنان به‌ویژه آزادی تردد بیماران برای معالجات پزشکی هستیم.
احسان جمال رئیس دفتر خبرنگاران فلسطینی و احمد المصری رئیس مرکز رشد قدس نیز در نامه‌های خود نوشته‌اند: ما از بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین، تمامی وجدانهای بیدار انسانی را فرا می‌خوانیم تا در کنار ساکنان لیبرتی بایستند و برای خاتمه دادن به رنج آنها از محاصره پزشکی تلاش کنند.
12سازمان و تشکل فلسطینی که خواستار اقدام عاجل ملل‌متحد و کمیسیاریای عالی پناهندگان برای لغو محاصره لیبرتی و تضمین حقوق مجاهدین شده‌اند، عبارتند از:
کمیته مردمی و ملی برای مقاومت در قبال شهرک سازی،
اتحادیه عمومی کارگران
مرکز پرستاران
جمعیت خیریه شهر یطا
هیأت پیگیری برای مقاومت مردمی
باشگاه ورزشی جوانان
جمعیت خیریه زنان
جمعیت توانبخشی
مرکز هلال احمر شهر یطا
باشگاه روشنفکران
دفتر خبرنگاران فلسطینی
و مرکز رشد در استان قدس.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر