سه‌شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۳

طرح ”رفراندوم“ و کشمکش‌های باندی

تاريخ: PM 7:54:24 1393/10/16

خامنه ای و روحانی


بر اساس قانون اساسی رژیم سیاستهای راهبردی خارجی و داخلی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی، و فرهنگی را ولی‌فقیه تعیین می‌کند، به همین دلیل است که گهگاه خامنه‌ای در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی دستورالعملهایی صادر می کند و به مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی می‌فرستد تا راه کارهای اجرایی کردن آنها را تدوین و به دولت یا ارگانهای ذیربط ابلاغ كنند
آخوند حسن روحانی 14 دی 93 در اولین ”کنفرانس اقتصاد ایران“ از ”همه پرسی“ سخن گفت که به‌نوشته یکی از رسانه‌های رژیم ”دراتمسفرسیاسی کشور واژهیی دور ازدسترس و مهجور“ محسوب می‌شود. (خبرگزاری ایسنا14آذر93)
از زمان حاكمیت خمینی دجال  تاکنون، عملاً این ولی‌فقیه بوده است که حرف نهایی را در مورد اساسی‌ترین مسایل نظام  میزده است.
خبرگزاری ”ایسنا“ می‌نویسد: ”حرف زدن از رفراندم تا کنون به‌عنوان یک تابو محسوب می‌شده است.”
 تا وقتی ولی‌فقیه هست، رفراندم و مراجعه به آرای عمومی محلی از اعراب ندارد، چون درتفکر پوسیده خمینی نسبت ولی‌فقیه با مردم مانند نسبت چوپان و رمه است و خامنه‌ای نیز بر همین تفكر سوار است.
وقتی آخوند روحانی سخن از رفراندم به میان می آورد و می‌خواهد به‌اصطلاح ”تابو شکنی“ کند، به هیچ‌وجه قصد این را ندارد که مردم را در امور اساسی کشور مشارکت دهد، زیرا هر دوباند رژیم و سران آن از جمله همین آخوند روحانی در سرکوب و چپاول مردم همدست و به قانون اساسی ارتجاعی نظام ولایت کاملاً ملتزم هستند.
 بنابراین طرح فریبکارانه  مقوله ”رفراندم“ یعنی سوء‌استفاده ابزاری از  این مساله در راستای تحقق اهداف و منافع باندی و  پس راندن باند رقیب و دستیابی به سهم بیشتر ازقدرت است.
روحانی با این موضعگیری به‌طور مشخص می‌خواهد بگوید یا پای زهر مذاکرات اتمی که دنبال آن هستم بیایید یا با چماق رفراندم طرف حساب هستید. بهعبارت دیگر هدفش پیش‌بردن سیاست مذاکرات اتمی و ریختن جام زهر بیشتر به حلقوم ولی‌فقیه است.
بی‌دلیل نیست که روحانی همزمان با طرح رفراندم، در زمینه برنامه هسته‌یی رژیم می‌گوید: ”آرمان ما به سانتریفوژ وصل نیست“ ، ”مگر کسی در میز مذاکره بر سر اصول و آرمانها بحث می‌کند؟ یک عده در توهمات زندگی می‌کنند. دنیای امروز بحث منافع است“ شاید منظور او از رفراندم در این زمینه باشد و... ،
ضمن این‌که روحانی با طرح چنین مسأله‌ای به‌نحوی وارد حیطه‌ای شده است که از اختیارات ولی‌فقیه است.
او می‌خواهد با دور زدن ولی‌فقیه خط خود و باندش را علیه خامنه‌ای و باند او پیش ببرد و به‌نحوی خامنه‌ای را در زمینه تصمیم گیری در مورد مسایل مهم و استراتژیک دور بزند. بنابراین طرح همه‌پرسی از طرف روحانی به‌نحوی زدن زیرآب ولایت خامنه‌ای نیز هست.
عکس‌العمل سریع باند خامنه‌ای اثبات کننده همین واقعیت است.
پاسدارشریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان اظهارات آخوند حسن روحانی در مورد برگزاری همه‌پرسی را رد کرد و گفت:«رئیس‌جمهور حقوقدان، فرق رفراندم تقنینی و رفراندم اساسی را نمی‌داند“ (خبرگزاری فارس14‌دی 93)
روزنامه سیاست روز وابسته به باند خامنه‌ای 15 دی 93 نیز با رد اختیارات آخوند روحانی برای برگزاری رفراندم نوشت: ”در مقوله برگزاری همه‌پرسی در کشور تنها مجلس می‌تواند ورود کند و رهبری نظام هم باید فرمان و اجازه آن را صادر کنند و قوای دیگر در آن نقشی ندارند“.
مقاله‌نویس سیاست روز در ادامه می‌نویسد: ”منظور رئیس‌جمهور و اشاره ایشان به یک مسأله بسیار مهم که برای همه ما اهمیت دارد و در زندگی ما تأثیرگذار است، گفتگوهای هسته‌یی است. گمان می‌رود که دولت برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود نیازمند چنین اقدامی است. بستر آن هم از روز گذشته و با آرزوی آقای روحانی برای برگزاری رفراندم آماده شد و قطعاً، امروز و روزهای آینده هم شاهد خواهیم بود که موافقان و مخالفان این درخواست، دیدگاه و تحلیل‌های خود را ارائه خواهند داد“.
واقعیت این است که روحانی با هدف ترساندن باند رقیب و دور زدن ولی‌فقیه، چماق رفراندم را که طبعاً مورد نظر رفسنجانی نیز هست بلند کرده است.
نفس بیان و ورود روحانی به این وادی، بیانگر عمق بسا بیشتر شکاف فلج کننده در رأس نظام است. شکافی که با ایستادگی مردم و مقاومت مردم ایران چشم‌انداز سقوط رژیم را نوید می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر