جمعه، دی ۱۹، ۱۳۹۳

بلاتکلیفی امید علی شناس پس از چهار ماه بازداشت ومحمد سیف زاده برای درمان کلیه و دندان هایش نیاز به خروج از زندان دارد




مادر امید علی شناس، فعال حقوق مدنی که از روز ۱۳ شهریور امسال (۱۳۹۳) در بازداشت موقت به سر می برد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت او در تاریخ چهارم بهمن ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاهی می شود.


امید علی شناس، متولد ۱۳۶۲ و مهندس عمران در روز ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در خانه اش توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. او در بند دو-الف سپاه پاسداران در زندان اوین به سر می برد. اتهام او تبلیغ علیه نظام است.



سیمین عیوض زاده، در خصوص فعالیت های این زندانی که منجر به بازداشت او شده به کمپین گفت: «امید مهندس عمران است و روی پروژه های ساختمانی کار می کرد. فعال حقوق کودکان کار هم بود. گاهی هم از مادرانی که فرزندان شان اعدام شده بودند دیدن می کرد. یک بار هم برای توقف اعدام یک زندانی که هویتش را نمی دانم اعلامیه ای با تعدادی از دوستانش نوشت. در این اعلامیه فقط خواست شده بود حکم اعدام متوقف شود.»

مادر امید علی شناس اتهام فرزندش و اینکه آیا خودش اتهام را پذیرفته است به کمپین گفت: «من دو بار از رییس دفتر قاضی مقیسه درباره اتهام فرزندم پرسیدم و پاسخ شنیدم که اتهامش تبلیغ علیه نظام است. امید کارهای را که انجام داده پذیرفته است.»

مادر امید علی شناس در مورد نحوه دستگیری او گفت: «ماموران امنیتی روز ۱۳ شهریور ماه به خانه آمدند. اول وسایل شخصی امید را تفتیش کردند و مقداری از کتاب ها و کامپیوترش را ضبط کردند و بعد او را با خود بردند. ماموران به من می گفتند نگران نباشم و بچه ام تا هفته آینده برمی گردد اما الان بیش تر از ۴ ماه است که در زندان است.»

محمد سیف زاده برای درمان کلیه و دندان هایش نیاز به خروج از زندان دارد



فاطمه گلزار، همسر محمد سیف زاده، وکیل دادگستری که به ۶ سال زندان محکوم است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که همسرش  با توجه به سن بالا، بیماری های متعدد و عدم انتقال به موقع او به بیمارستان برای درمان در وضعیت سلامتی نامناسبی قرار دارد.

همسر محمد سیف زاده با اظهار اینکه این وکیل به دلیل بیماری کلیه نیاز به درمان فوری دارد به کمپین گفت: «کلیه های آقای سیف زاده مدتی است که درد می کند و پزشکان بهداری زندان رجایی شهر هم تایید کردند که ایشان نیاز به سونوگرافی دارد با این حال هنوز مسولان زندان با انتقال او موافقت نکرده اند.»

خانم گلزار همچنین گفت که روز ۱۷دی ۱۳۹۳ این وکیل وقت دندانپزشک داشته با این حال مسولان زندان از انتقال او به دندانپزشک خودداری کرده اند. همسر این وکیل گفت: «هفته دیگر هم وقت دانپزشک دارد که امیدوارم این بار او را از زندان به مطب منتقل کنند.»

محمد سیف زاده، از زمان بازداشتش در اردبیهشت سال ۱۳۹۰ تا کنون حتی یک روز هم از حق مرخصی برخوردار نبوده است. همسر این وکیل و فعال حقوق بشر در این خصوص به کمپین گفت: «آقای سیف زاده به دو علت در طول این مدت درخواست مرخصی نداده اند و ما را نیز از این کار منع کرده اند. اولا ایشان چون بازداشتش را غیرقانونی می داند بنابراین تقاضای مرخصی را هم اشتباه می داند.»

فاطمه گلزار ادامه داد: «همچنین آقای سیف زاده نگران است اگر وثیقه برای مرخصی ایشان گذاشته شود با اتمام مدت مرخصی و بازگشت ایشان، وثیقه آزاد نشود به دلیل اینکه چند مورد این اتفاق افتاده است، زندانیانی که به مرخصی آمده اند اما پس از پایان مرخصی شان وثیقه های آنها آزاد نشده است.»


[تاريخ مطلب: نوزدهم دی ۱۳۹۳ برابر با نهم ژانويه ۲۰۱۵] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر