شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۳

مادرریحانه : راهی ست راه عشق که هیچش کناره نیست

مادرریحانه : راهی ست راه عشق که هیچش کناره نیست
۴ بهمن ۱۳۹۳
آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست
هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
فرصت شمر طریقه ی رندی که این نشان

چون راه گنج بر همه کس آشکاره نیست
ما را ز منع عشق مترسان و می بیار
کان شحنه در ولایت ما هیچ کاره نیست
او را با چشم پاک توان دید چون هلال
هر دیده جای جلوه ی آن ماهپاره نیست
از چشم خود بپرس که ما را میکشد
جانا گناه طالع و جرم ستاره نیست
نگرفت در تو گریه ی حافظ به هیچ روی
حیران آن دلم که کم از سنگ خاره نیست

————————————————-
عکس مربوط به سومین صبحی که ریحان کاشتم در دل زمین . هرچه نشانه میگذاشتیم برای این گور ، کنده میشد . غافل ازین که نشان در دل من حک شده . اکنون با چشم بسته هم پیدا میکنم این تکه از زمین را . صبح امروز هم ، پیش از پگاه ، در دل تاریکی بر سرمای استخوان سوزی که برای سومین بار گلهای باغچه را نابود کرده ، فائق آمدم و در سکوت صبحگاه برایش آواز خواندم . خواهرم قران خواند و من به صدای ریحان گوش کردم .
صبح امروز نودمین روز رفتنش بود . عشق راهش را کشید و رفت اما شعله ی آن همچنان شراره میکشد و با لهیبش قلبم را میسوزاند . راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست .
نود روز از پیمانم با ریحان گذشت : هرگز با کسی که در کشتنت شراکت کرد ، با قلم ، قدم ، اشاره و ایما ، با دست و پا یا هر بهانه کوچک دیگر ، دست دوستی نخواهم داد . هرگز فراموش نخواهم کرد بیستم اسفند 92 تا سوم آبان 93 را . چنانکه سالهای قبل تر را . غوغای قلبم در یکشنبه ای که تو را به خاک سپردم تا ابد زنده است و مشمول مرور زمان نمیشود . جایی میایستم که تو هستی . حتی اگر تنها باشم و همه ی اهل زمین شماتتم کنند . محک و معیارم برای هر چیز ، حقخواهی توست . عدالتی که از تو دریغ شد . از هیچ زخم و زهری باک ندارم ، که هر چیزی مرا به تو میرساند . محو شده و محکوم عشق توام با خواست خودم . بی نام و بی نان سرخواهم کرد ولی بی تو ، نه . دوست دوست توام . دشمنت را هیچ راهی در صفم نیست . هیچ راهی . نود روز به تو نزدیکتر شدم . عصر پنجشنبه ها و صبح جمعه ها ، ساعت خوش دیدار با دل زمین . روزهای دیگر هفته ، ساعت های پروردن عشق در زمین دل . میبینی ؟ هر روز هفته به تو اختصاص دارد . اوه . چه میگویم ؟ گفتن نمیخواهد . تو خود شاهد هر لحظه ام هستی .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر