دو کشور امارات و آلمان روز دوشنبه ۱۹ ژانویه، گفتگوهای دوجانبه در سطح
وزیران برای بکارگیری از انرژی‌های نوشونده آغاز کردند. این مذاکرات در سایه کاهش قیمت سامانه‌های خورشیدی در ماههای اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آلمان در زمینه بکارگیری از انرژی خورشیدی در واحدهای خصوصی پیشتاز است، و امارات هم قرار است با استفاده از تجارب آلمان صنعت انرژی خورشیدی را وارد مرحله عملیاتی کند.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: «دوران نوین انرژی‌های نوشونده در سطح جهان آغاز شده است. با کاهش قیمت فتوسلهای خورشید، و مقررات جدید بکارگیری از این انرژی در زمستان امسال، ما امیدواریم بکارگیری از این انرژی در خانه‌های خصوصی و ساختمانهای بزرگ شتابان شود.»

در امارات هم اکنون تولید برق از سلولهای خورشیدی ارزان‌تر از نیروگاههای گازی است. با مقررات جدید برای اولین بار مصرف کنندگان می‌توانند تولید برق خورشیدی مازاد خود را به شبکه برق منطقه‌ای بفروشند. این مقررات انگیزه مالی لازم برای بکارگیری از انرژی خورشیدی از سوی صاحبان ساختمانهای بزرگ را فراهم می‌کند.
رنه باکه، وزیر اقتصاد آلمان گفت: «سلولهای خورشیدی سهم بالایی در تولید برق آلمان دارند، و بعضی روز‌ها به ۴۰% می‌رسد. این رقم برای کشور امارات می‌تواند بسیار بیشتر باشد.»

مذاکرات امارات و آلمان با حضور عدنان امین، دبیرکل آژانس بین المللی انرژیهای نوشونده در جریان است، و امین گفت: «دو کشور امارات و آلمان در زمینه صنعت انرژی نوشونده پیشتاز هستند. ورود امارات به بازار این انرژی می‌تواند منطقه خاورمیانه را متحول کند.»