سه‌شنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۳

گزارشگران بدون مرز: رسانه‌های افراطی ابزار سرکوب روزنامه‌ها هستند

۳۰ دی ۱۳۹۳
azadi bayan
سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به لغو امتیاز نشر روزنامه «مردم امروز» در بیانیه‌ای اعلام کرد که رسانه‌های افراطی مانند کیهان به ابزار «سرکوب» روزنامه‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

رضا معینی، مسئول دفتر افغانستان و ایران گزارشگران بدون مرز گفت: «نخستین بار نیست که رسانه‌های محافظه‌کار و به‌ویژه افراطی‌های کیهان توقیف روزنامه‌‌ای را سازمان می‌دهند و سپس دستگاه قضایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم آن‌ها را اجرا می‌کنند.»
بر پایه این بیانیه، رسانه‌های محافظه‌کاران و نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی از جمله روزنامه کیهان که تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، «با اعمال فشار خواهان توقیف این روزنامه‌ شده بودند.»
روزنامه کیهان نه تنها به توقیف روزنامه راضی نشده بلکه خواهان بازداشت روزنامه‌نگاران و به‌ویژه سردبیر روزنامه محمد قوچانی شده است.
به گفته معینی، رسانه‌های «کین‌پراکن» و «مقامات حکومتی خودسر» به ابزارهای قضایی برای «سرکوب گسترده» و «وادار کردن رسانه‌های مستقل به سکوت» تبدیل شده‌اند.
روزنامه «مردم امروز» در یکی از شماره‌های اخیر خود تصویری از جرج کلونی، بازیگر، فیلمساز و تهیه‌کننده آمریکایی را با تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» منتشر کرده بود که سبب شد دادسرای فرهنگ و رسانه این روزنامه را که تنها ۱۹ شماره منتشر شده بود، توقیف کند.
هیأت نظارت بر مطبوعات مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز روز دوشنبه ۲۹ دی امتیاز نشر این روزنامه را لغو کرد.
رادیو زمانه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر