پنجشنبه، دی ۱۸، ۱۳۹۳

آتش سوزیهای گسترده در جنگهالی شمال و بی‌کفایتی آخوندها در مهار آن

تاريخ: AM 4:59:09 1393/10/18

آتش سوزیهای گسترده


به گزارش رسانه‌های حکومتی ظرف روزهای گذشته آتش سوزیهای متعددی در مناطق و شهرهای مختلف ایران باعث سوختن هزاران متر مربع مناطق طبیعی و جنگلی در ایران شده است.
مدیر به‌اصطلاح روابط عمومی محیط زیست استان گلستان طی اظهاراتی تأیید کرد که روز یکشنبه بخشی از پارک جنگلی گلستان دچار حریق شده و دست‌کم ۴.۵ هکتار از آن در آتش سوخته است. این آتش‌سوزی حدود 15روز ادامه داشته است.
خبرگزاری حکومتی ایرنا در خبری دیگر از آتش سوزیهای پراکنده در جنگل‌های گیلان خبر داد و نوشت: «وزش بادهای گرم موجب بروز آتش سوزیهای پراکنده در سطح ۱۴هکتار از عرصه‌های جنگلی استان گیلان شد. مقامات محلی روز چهارشنبه از مهار این آتش سوزی‌ها خبر دادند».
این خبرگزاری در خبری دیگر اعلام کرد: «آتش‌سوزی در سه نقطه از جنگل‌های مینو دشت از روز گذشته آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد. رئیس اداره منابع طبیعی مینودشت در خصوص وضعیت این مناطق گفت: با وجود این‌که نیروهای امدادی از روز گذشته به محل حادثه اعزام شدند به‌دلیل صعب العبور بودن منطقه اطفای دچار حریق با کندی انجام انجام می‌شود».
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) نیز از آتش‌سوزی در سه نقطه جنگلی بهشهر خبر داد و به‌نقل از رئیس به‌اصطلاح اداره منابع طبیعی شهرستان بهشهر نوشت: شب گذشته در سه نقطه از جنگل‌های بخش مرکزی بهشهر شامل پاسند، محمدآباد و مهدی‌رجه شاهد آتش‌سوزی بودیم»
 

وی تصریح کرد: «میزان خسارتها برآورد نشده است، کار‌شناسان منابع طبیعی در حال بررسی این حادثه هستند. ولی در ارزیابی اولیه به میزان پنج هکتار از منطقه دچار حریق شده است».
همچنین خبرگزاری حکومتی ایرنا در خبری دیگر به‌نقل از رئیس اداره منابع طبیعی گالیکش نوشت: «آتش‌سوزی در پنج نقطه از مناطق جنگلی این شهرستان از عصر روز سه‌شنبه آغاز شد و پس از ساعتها در ساعت ۲ بامداد با کمک نیروهای امدادی و مردم روستاهای منطقه خاموش شد».
این کارگزار رژیم افزود: «حدود ۲۸ هزار مترمربع از مناطق جنگلی این مناطق دچار حریق شده است».
مسبب اصلی ادامه یافتن آتش سوزیها در جنگلها که باعث از بین رفتن ثروتهای عمومی مردم ایران است، همانا کارگزاران چپاولگر رژیم هستند که از آماده‌سازی امکانات لازم برای مواجه با چنین شرایطی عاجزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر