جمعه، دی ۲۶، ۱۳۹۳

ممنوعیت حضور همسرایان یا نوازندگان ‌زن در اجراهای زنده !!!


خبرگزاری قاصدان آزادی : بنابر گزارش دریافتی به قاصدان آزادی به نقل از دویچه وله روند حذف نوازندگان یا همسرایان زن در برنامه‌های موسیقی شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه دارد.

در کنسرت سالار عقیلی در مشهد، همسر وی که نوازنده دف بود پس از اجرای یک قطعه موسیقی از سن پایین آورده شد.
روز (۲۲ دی / ۱۲ ژانویه) "حریر شریعت‌زاده" نوازنده دف و همسر "سالار عقیلی" که قرار بود در این برنامه همسرش را همراهی کند، از صحنه پایین آورده شد.
در کنسرت ارکستر سازهای بادی تهران به خوانندگی "عالیم قاسم‌اف" خواننده معروف جمهوری آذربایجان هم اتفاق مشابه‌ای رخ داد.
در قطعاتی از این کنسرت که در روز (۲۳ دی/ ۱۳ ژانویه) دختر "عالم قاسم‌اف" به عنوان همسرا حضور داشت، اما در سومین شب، این کنسرت با تاخیر یک ساعته و بدون حضور دختر وی اجرا شد.
"عالیم قاسم‌اف" خواننده معروف کشور آذربایجان هم که در کنسرتش در تالار وحدت تهران از گزند حذف زنان در امان نماند و همراهی دخترش را در یک اجرا از دست داد، گفته است: «به قوانین ایران احترام می‌گذارم، اما در هیچ کجای دنیا این رفتارها در مورد زنان هنرمند اعمال نمی‌شود.»
"فرقانه قاسم‌‌اف" که در تمام طول این برنامه در پشت صحنه نشسته بود، به سایت تخصصی "موسیقی ما" گفته است: «اجازه بدهید در این مورد اظهار نظری نکنم. ما در شرایطی قرار گرفتیم که اصلا پیش‌بینی نشده بود.»

با لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرهای مختلف ایران در هفته‌های گذشته، سخنگوی وزارت ارشاد رژیم ,این امر را "ناخوشایند" توصیف کرده و گفته است: «طبق قانون باید به کنسرت‌های دارای مجوز اجازه اجرا داده شود.»
فشارها بر روی اجراهای موسیقی از تابستان امسال با حذف زنان به عنوان هم‌خوان و نوازنده در کنسرت ها شروع شد.
روزنامه شرق پیش از این در گزارشی از ممنوعیت حضور همسرایان یا نوازندگان ‌زن در اجراهای زنده ۱۳ استان کشور خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر