سه‌شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۳

افشای همدستی رفیقدوست با زنجانی در غارت

سه شنبه، 16 دی ماه 1393 = 06-01 2015


پاسدار محسن رفیقدوست، وزیر سپاه پاسداران (از زمان تأسیس وزارت سپاه در سال ۱۳۶۲) و رئیس بنیاد مستضعفان بود. وی پیش از انقلاب از اعضای نسبتا رده بالای باند تبهکار موتلفه اسلامی بود.
یک مقام آگاه در وزارت نفت امروز در گفت و گو با «مردم امروز» درباره میزان بدهی های بابک زنجانی با توجه به قیمت های روز دلار و یورو گفت: «بر اساس قیمت های روز دلار و یورو بدهی های بابک زنجانی به وزارت نفت حدود 10 هزار میلیارد تومان است.»


ایا تاکنون پول یا اموالی برای تسویه بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت و شرکت ملی نفت رسیده است؟

خیر. تاکنون پول یا اموالی برای تسویه بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت داده نشده است. البته لیستی از برخی اموالش داده اند اما تاکنون چیزی تحویل نشده است.

بخش های منتشر نشده ایی از مصاحبه بابک زنجانی
بابک زنجانی شهریور سال گذشته در مصاحبه ایی درباره نحوه آشنایی اش با محسن رفیقدوست صحبت کرده بود. بخش های منتشر نشده آن مصاحبه در این باره برای نخستین بار در «مردم امروز» چاپ می شود: «سال 88 بود. یکی از دوستانم چکی را از آقای رفیقدوست به من داد. این دوست من از ایشان طلب داشت. دوستم زمینی را از من خرید و چک های آقای رفیقدوست را به من داد. دوستم از ایشان طلبکار بود. مرا برد پیش ایشان (رفیقدوست)‌ و گفت طلبم را بدهید به این شخص. از آنجا با هم آشنا شدیم. یک روز هم به من گفت که کارخانه ایی در کرج دارد که می خواهد بفروشد. یک روز به دفتر ایشان در تقاطع خیابان شریعتی رفتم. (بنباد نور). وقتی از دفتر ایشان خارج شدم عده ایی پیچیدند جلویم. مرا از ماشین پیاده کردند. گفتند: اینجا چه کار می کنی. گفتم: چک داشتم. رفته بودم پولم را بگیرم.»

مگر هر کس از دفتر آقای رفیقدوست بیاید بیرون را می گیرند؟!
در هر صورت یک کسی پیگیرم بوده که من چکار دارم می کنم.

یعنی گفتند اینچا چکار می کنید؟
گفتم رفته بودم پول چک ام را بگیرم. ولی من را بازداشت کردند. نمی دانم کجا بردند. پرسیدند که این چک را بابت چه گرفته اید. چشم هایم را بستند و بردند. استعلام کردند که چک چه بوده و از کجا آمده است.

مبلع چک چقدر بود؟
20 میلیارد. بعد هم چک را به من دادند و گفتند برو به سلامت.

محسن رفیق دوست پس از مطالعه اظهارات بابک زنجانی که در گفت و گوی سال گذشته با او مطرح شده بود به روزنامه «مردم امروز»‌ می گوید: «همانطور که بابک زنجانی هم گفته است بنده تاکنون با ایشان هیچگونه معامله مستقیمی نداشته ام.»

آقای رفیق دوست، آقای بابک زنجانی مدعی بود که پس از خروج از دفتر شما توسط عده ایی بازداشت شده است. آیا شما از این موضوع مطلع بودید؟
اینکه پس از خروج از دفتر من برای ایشان چه اتفاقی افتاده است بنده هیچ اطلاعی ندارم. ضمن اینکه در جلسه ایی که بابک زنجانی به دفترم آمد ایشان ده فقره چک 10 میلیارد تومانی (100 میلیارد تومان) از برخی اشخاص آورده بود که بنده جهت وصول تعدادی از آنها به او کمک کنم که احتمالا برای همان ها بازداشت شده باشد.»
iran press news

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر