چهارشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۳

فراخوان اعضای کنگره آمریکا برای تحقیق در مورد قتل دادستان آرژانتین

تاريخ: AM 5:52:23 1393/11/1

ایلیانا رزلهتینن و سناتور مارکو روبیو



سناتور مارکو روبیو و ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا، خواهان تحقیقات مستقل درباره مرگ مشکوک آلبرتو نیسمن شدند.
ایلیانا رزلهتینن با صدور بیانیه‌یی، گفت: «دفتر من و خودم، ارتباطات مکرری با آلبرتو (نیسمن) داشتیم تا درباره پرونده آمیا و تهدید (رژیم) ایران و عوامل حزب‌الله آن برای امنیت... گفتگو کنیم».

سناتور مارک روبیو نیز در یک بیانیه جداگانه، گفت: «من در پی یافتن راههایی هستم تا تضمین کنم، تحقیقات کامل دکتر نیسمن درباره نقش (رژیم) ایران در آمیا و گزارش‌های مفصل او درباره نفوذ (این رژیم) در آمریکای لاتین، از توجهی که شایسته آن است، برخوردار شود».
سناتور روبیو، اضافه کرد: «مقام‌های آرژانتین را فرا می‌خوانم که تضمین کنند، تحقیقات معتبر و شفافی درباره مرگ (نیسمن) انجام بشود. من همچنین از دولت فرناندز می‌خواهم، در مقابل تلاشها برای سفیدسازی نقش واقعی (رژیم) ایران در بمب‌گذاری سال 1994 مقاومت نکند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر