چهارشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۳

همایش امروز صدها کارگر قراردادی در برابر مجلس رژیم

حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت‌های برق منطقه‌ای از نقاط مختلف ایران و نیز گروهی از کارگران شرکت ایران تایر که به شرایط قراردادهای موقت اعتراض داشتند، در این همایش شرکت کردند.

صدها کارگر قراردادی شرکت های برق منطقه ای و کارخانه ی ایران تایر امروز، چهارشنبه 17 دی 1393، در برابر مجلس شورای جمهوری اسلامی در تهران گرد هم آمند و به تبعیض هایی که بر آنها اعمال می شود اعتراض کردند.
به گزارش ایلنا، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت‌های برق منطقه‌ای از نقاط مختلف ایران و نیز
گروهی از کارگران شرکت ایران تایر که به شرایط قراردادهای موقت اعتراض داشتند، در این همایش شرکت کردند.
 کارگران معترض شرکت های برق منطقه ای، که از سراسر کشور و به نمایندگی از حدود ۵ هزار تن از همکاران‌شان به تهران سفر کرده‌اند، خواستار استخدام رسمی در شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند.



یکی از کارگران برق منطقه‌ای  ایلنا گفته است: "شرکت‌های برق منطقه‌ای وزارت نیرو در سال‌های گذشته تعداد زیادی کارگر پیمانی استخدام کردند و در قرارداد کارشان آورده‌اند که آن‌ها را بعد از ۵ سال استخدام می‌کنند. حتی وضع حقوقی کارگران پیمانی از ما بهتر است. ما بین کارگران رسمی [استخدام دائم] و کارگران پیمانی [طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری] گیر افتاده‌ایم. نه ما را رسمی کرده‌اند نه وعده رسمی شدن می‌دهند در حالی که بیشتر ما حدود ۷ سال سابقه کار داریم."
از سویی، کارگران روزمزد ایران تایر با وجود انجام کاری برابر با سایر کارگران، از حمایت بیمه محرومند و دستمزدی به مراتب کمتر از سایر کارگران دریافت می‌کنند
 کارگران معترض همچنین با صدور بیانیه‌ای تلاش اخیر مجلس را برای کاهش مواد حمایتی قانون کار زیر عنوان "لایحه ی خروج از رکود اقتصادی" محکوم کردند.
کاوه جویا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر