بازی روز جمعه ۱۶ ژانویه میان دو تیم ژاپن و عراق، که در چارچوب گروه D جام ملت های آسیا برگزار شد، با پیروزی یک بر صفر سامورائی ها به پایان رسید.
به گزارش العربیه، تيم ملي فوتبال ژاپن موفق شد با تک گل کيسوکه هوندا از روي نقطه پنالتی، عراق را ۱-۰ شکست دهد و با ۶ امتياز در صدر جدول گروه خود قرار گيرد.
تیم ملی عراق در بازی امروز بر خلاف انتظار ضعیف ظاهر شد تا جائیکه بازیکنان این تیم تا دقیقه بیست بازی، تنها یک بار توانستند توپ را به دروازه بان ژاپن برسانند.
در مقابل تیم ژاپن علاوه بر یک گلی که از نقطه پنالتی به ثمر رساند، سه بار دیگر می توانست دروازه عراق را باز کند اما در هر بار این تیر دروازه بود که مانع از ورود توپ به دروازه میشد.
نتیجه بازی امروز ، که در پی آن، به احتمال بسیار زیاد، ژاپن به عنوان اول و عراق دوم گروه D، به مرحله بعدی راه خواهند یافت، حریفان ایران و امارات را تعیین کرده است.
در صورتی که ایران در بازی روز دوشنبه خود در مقابل امارات به پیروز برسد، حریف شاگردان کی روش، عراق خواهد بود، اما در صورت مساوی یا باخت، ایران به مصاف ژاپن خواهد رفت.
پیش از بازی عراق و ژاپن، دو تیم اردن و فلسطین به مصاف هم رفتند که در پایان نود دقیقه، تیم اردن با نتیجه پر گل ۵ بر یک به پیروزی رسید.