پنجشنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۳

اعتصاب سراسری معلمان

پنج‌شنبه  ۲ بهمن ۱٣۹٣ -  ۲۲ ژانويه ۲۰۱۵


کانون صنفی معلمان ایران (تهران) از اعتراضات و اعتصاب سراسری معلمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ٣۰ دی و اول بهمن خبر داده است.
بنابر این گزارش طی روز های سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن ماه معلمان سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشت و منزلت وامنیت خود دست به اعتصاب سراسری زدند.
این اعتصاب به صورت خودجوش و بدون هماهنگی کانون های صنفی سراسر کشور انجام گردید و در تمامی استان های کشور و تمامی شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ کشور مورد حمایت فرهنگیان قرار گرفت.
گزارش های رسیده حاکی از آن است که در شهر تهران در مناطق ۲،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۴،۱۷،۱۸،۱۹ و شهرستان های استان تهران نواحی رباط کریم، شهریار و شهر قدس ملارد، ورامین وپاکدشت، رودهن و بومهن و از استان های اصفهان، گیلان، شیراز، همدان، لرستان، خراسان، سیستان و بلوچستان، خوزستان (علی الخصوص شهر خرمشهر)، کردستان، آذربایجان، یزد و کرمان و سمنان صورت گرفت.
در دبیرستان های پسرانه و در شهرهای کوچک استان ها و مناطق محروم تر تحصن با جدیت بیشتری مورد حمایت قرار گرفت.
شایان ذکر است علی رغم گزارش های رسیده از سوی فرهنگیان مبنی بر همکاری بسیاری از مدیران و مسولین اداره، در برخی از نواحی نیز گزارش هایی مبنی بر برخوردهای توهین آمیز و ارعاب مدیران مدارس و احضار و تهدید برخی از معلمان از سوی حراست نواحی رسیده است. از جمله در شهرستان های رباط کریم اسلام شهر و شهرقدس.
شایان ذکر است این مسوولین و مدیران اغلب بازماندگان دوره ریاست جمهوری قبلی هستند و هنوز نگاه امنیتی و پادگانی به مدارس و آموزش و پرورش دارند.
تحصن صورت گرفته در اعتراض به تصویب بودجه ی تبعیض آمیز و عدم تحقق وعده های بهبود معیشتی و بیعدالتی مفرط میان فرهنگیان وسایر اقشار جامعه و احساس عدم حمایت وجود حمایت های لازم وزارت خانه و وضعیت نابه سامان بیمه درمانی و وضعیت رقت بار نهادهای حمایتی - اقتصادی وابسته به آموزش و پرورش و مشکلات آموزشی مدارس و دانش آموزان و... و همین طور تعرض های پی در پی به جان و مال و شرافت معلمان صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر