جمعه، دی ۱۹، ۱۳۹۳

تیراندازی میان پلیس و مظنونان حمله به شارلی هبدو در شمال شرق پاریس


رادیو فرانسه : در ادامه عملیات جستجو برای یافتن عاملان حمله به مجله شارلی هبدو، امروز جمعه ٩ ژانویه تیراندازی میان نیروهای پلیس فرانسه و دو فردی که احتمالا مظنونان اصلی این حمله هستند در جاده ناسیونال در شمال شرقی پاریس رخ داده است.



گفته میشود در پی عملیات تعقیب و گریز میان نیروهای پلیس و هردو مظنون، عملیات گروگان گیری در یک کارخانه در شهر دامارتن آن گوئل در جریان است.

 برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است که عملیات پلیس برای دستگیری عاملان حمله به مجله شارلی هبدو در این شهر ادامه دارد و بزودی نیروهای ویژه فرانسه در این عملیات شرکت خواهند کرد.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفته است گروگان گیران حد اقل یک نفر را گروگان گرفته اند.

بر اساس گزارشها پنج هلیکوپتر نیروهای امنیتی فرانسه بر فراز منطقه در پرواز هستند.


در حالیکه پلیس فرانسه روز گذشته سعید و شریف "کواشی"، دو برادر فرانسوی الجزایری تبار عاملان اصلی حمله به شارلی هبدو خوانده، منابع یمنی به خبرگزاری رویترز گفته اند سعید کواشی، در سال ٢٠١١ در جریان اقامتی چندماهه در یمن با انور الاولاقی، یک تن از اعضای شبکه القاعده در این کشور دیدار کرده و آموزش مذهبی دیده است.

انورالاولاقی، در ماه سپتامبر ٢٠١١ در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.


این در حالیست که شب گذشته یک مقام آمریکایی نیز از اقامت سعید کواشی در یمن سخن گفته و افزوده است که هردو برادر در فهرست افراد" پرواز ممنوع" آمریکا قرار داشته اند.

در همین حال منابع امنیتی فرانسه اعلام کرده اند فرد مظنون به تیراندازی روز گذشته در شهر مون روژ در جنوب پاریس را شناسایی و دو تن از نزدیکان او را بازداشت کرده اند.

در تیراندازی یاد شده، یک پلیس زن فرانسه کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.

وزارت کشور فرانسه می گوید ظاهرا رابطه ای میان این تیراندازی و حمله به مجله شارلی هبدو که ١٢ کشته و چندین زخمی برجای گذاشت، وجود ندارد.

[تاريخ مطلب: نوزدهم دی ۱۳۹۳ برابر با نهم ژانويه ۲۰۱۵]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر