جمعه، دی ۱۹، ۱۳۹۳

رویتر: خانم رجوی حمله بی‌رحمانه تروریستی به دفتر مجله فرانسوی را محکوم کرد

تاريخ: AM 8:33:28 1393/10/19

انعکاس رویتر از موضعگیری مقاومت ایران


خبرگزاری رویتر در گزارشی از موج محکومیتهای بین‌المللی علیه جنایت پاریس نوشت: خانم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران حمله بی‌رحمانه تروریستی در دفتر مجله فرانسوی شارلی ابدو در پاریس و کشتن و مجروح کردن تعدادی از کارکنان و گزارشگران را شدیداً محکوم و تأکید کرد ”حمله به شهروندان بیگناه بطور خاص روزنامه‌نگاران تحت هر بهانه‌یی یک جنایت تروریستی و به‌شدت متعارض با تعالیم اسلام است“.
رویتر افزود: مریم رجوی که در پاریس مستقر است، به خانواده‌های داغدار قربانیان این حادثه غم‌انگیز و به مردم و دولت فرانسه تسلیت گفت و اضافه کرد: در این شرایط سخت، مردم و مقاومت ایران در کنار مردم فرانسه و خانواده‌های قربانیان این جنایت فجیع، ایستاده است.
رویتر افزود: فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه سریعاً به صحنه حادثه آمد و گفت که ”این یک اقدام غیرقابل وصف و بربریتی بود که امروز در پاریس صورت گرفت“ وی در یک پیام تلویزیونی اضافه کرد: ”امروز جمهوری فرانسه به‌عنوان یک تمامیت هدف بود“. اولاند پنجشنبه را روز عزای ملی اعلام کرد.
باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز در واشینگتن این حمله را بزدلانه و شریرانه توصیف کرده است.
همچنین مجله فرانسوی اکسپرس نوشت: رهبر ایرانی مریم رجوی حمله جنایتکارانه در پاریس را محکوم می‌کند.
این زن مسلمان که علیه رژیم مذهبی حاکم بر ایران مبارزه می‌کند، در بیانیه خود این اقدام را وحشیانه توصیف و را به‌شدت محکوم کرده است.
اکسپرس افزود: کشتن به نام اسلام کاری است که توسط خمینی بنیانگذار رژیم اسلامی ایران بنا نهاده شده است، در زمانی که وی فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده انگلیسی را بعد از انتشار کتاب آیات شیطانی صادر کرد و به‌دنبال این فتوا، چندین ناشر یا مترجم این کتاب مورد حملات تروریستی قرار گرفتند.
این مجله فرانسوی اضافه می‌کند: ایجاد رعب تحت نام خدا از ویژگیهای حاکمیت اسلامی در ایران است که بین دستجات افراطی در منطقه که در حال حاضر به‌دنبال ایجاد «خلافت اسلامی» خاص خودشان هستند، گسترش یافته است. سر بریدن، قطع دست و پا و شکنجه تا سرحد مرگ کسانی‌که به دشمنی با خدا متهم می‌شوند، عملکردهای نهادینه شده در رژیم‌ آخوندها پیش از داعش است.
اکسپرس تأکید می‌کند: این پدیده مهلک ریشه در حکومت ایران دارد که نخستین نمونه چنین نظام اسلامی در دوران معاصر است و برای شکست دادن آن، باید سرچشمه فکری و بستر تاریخی آن را از بین برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر