پنجشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۳

۵ خطای رایج در مرورگر شما


معرفی و آموزش

تا به حال حتما در وبگردی‌هایی که داشته‌اید، با پیغام‌های خطای زیادی روبه‌رو شده‌اید. معنای این خطا‌ها چیست و باید با آن‌ها چه کرد؟
پیغام‌های خطا که شما از سوی مرورگر‌ها دریافت می‌کنید حاوی پیغامی به شما هستند که بفهمید یک جای کار می‌لنگد. هر مرورگری این کار را با زبان و کلمات خودش بیان می‌کند اما همه پیغام‌های مشخصی به شما می‌دهند.
۱. خطای سرتیفیکیت
خطای گواهینامه امنیتی یا سرتیفیکیت SSL به این معنا است که سیستم رمزگذاری https وب‌سایت دچار مشکل است. این خطا را فقط زمانی ممکن است ببینید که از یک وب‌سایت https دیدن می‌کنید.
کاری که گواهینامه ssl یا آدرس https می‌کند این است که تضمین می‌کند شما‌‌ همان وب‌سایتی را می‌بینید که می‌خواستید ببینید و شما به وب‌سایت دیگری که ظاهری شبیه به وب‌سایت اصلی دارد کشانده نشده‌اید و از این طریق می‌توانید بفهمید که فریب نخورده‌اید. وقتی شما از یک وب‌سایت https دیدن می‌کنید، آن و‌ب‌سایت گواهینامه‌اش را نشان می‌دهد و مرورگر شما آن گواهینامه را چک می‌کند که معتبر است یا نه و شما دقیقا به وب‌سایت اصلی وصل شده‌اید یا نه.
اگر با این پیغام روبه‌رو شدید، توصیه ما این است که به پیغام گوش داده و در آن وبه‌سایت ادامه ندهید.
۲. هشدار در مورد بدافزار و فیشینگ
مرورگر شما ممکن است در مورد بدافزار malware یا فیشینگ phishing به شما هشدار بدهد. مرورگر شما لیستی از وب‌سایت‌های آلوده و مخرب دارد که دائما آپدیت می‌شود. وقتی شما قصد کنید که از یکی از این وب‌سایت‌ها دیدن کنید، مرورگر به شما هشدار می‌دهد.
وقتی با این پیغام خطا مواجه می‌شوید به هیچ عنوان ادامه نداده و از آن وب‌سایت خارج شوید.
۳. پیغام خطای 404
یکی از مشهور‌ترین خطاهایی که از سوی سرور‌ها فرستاده می‌شود، خطای 404 است. این پیغام به شما می‌گوید که چنین وب‌سایتی که شما به دنبال آن هستید وجود ندارد. دلیل آن این است که یا وب‌سایت حذف شده یا شما آدرس وبسایت را اشتباه تایپ کرده‌اید. ممکن است پیغام خطای 404 را به انواع مختلف و با قیافه‌های مختلفی ببینید اما در ‌‌نهایت همگی یک حرف را می‌زنند.
اگر این پیغام را دیدید، چک کنید که آدرس وب‌سایت را درست وارد کرده‌اید. اگر روی لینک کلیک کرده‌اید، پیجی که به آن لینک مربوط بوده است حذف شده است.
۴. پیغام Server Not Found
این پیغام یا پیغام شبیه به آن مانند در گوگل کروم Google Chrome could not find به شما می‌گوید که مرورگر نتوانسته وب‌سایتی را که مد نظر شما است، پیدا کند.
شاید آدرس وبسایت را اشتباه تایپ کرده‌اید و یا اینکه فایروال، پراکسی یا دیگر تنظیمات مرورگرتان به درستی کار نمی‌کند. باید این تنظیمات را هم چک کنید.
۵. پیغام Unable to Connect
اگر با این پیغام مواجه شدید یعنی مرورگر شما موفق شده وبسایت را پیدا کند اما هر چه تلاش می‌کند اطلاعاتی از آن وب‌سایت دریافت نمی‌کند و در واقع نمی‌تواند به سرور وصل شود.
اگر این پیام را دیدید، یک احتمال این است که خود وب‌سایت مشکل داشته باشد. در این وب‌سایت می‌توانید چک کنید که آیا یک وب‌سایت فقط برای شما نمایش داده نشده یا برای همه اینگونه است. احتمال دیگر این است که فایروال، پراکسی یا دیگر تنظیمات شبکه مانع اتصال شما به این وب‌سایت شده باشند.
این خطا‌ها رایج‌ترین خطاهایی هستند که شما در وب‌گردی به آن‌ها برمی خورید.


منبع: How-To Geek

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر