چهارشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۳

دفن استان مازندران زیر زباله ها

تاريخ: PM 4:38:57 1393/11/1

زباله در ایران


به گزارش رسانه‌های محلی رژیم از استان مازندران در این استان میزان تولید زباله 2700 الی 3000تن است. این آمار در ایام تعطیلات نوروز و تابستان ۲.۵ تا 3 برابر افزایش پیدا می‌کند.
یکی از روزنامه‌های محلی به نام وارش نیوز می‌نویسد: این‌که زباله از سر و روی مازندرانیها بالا می‌رود تقصیر هیچ کس نیست. نمی‌توان یقه کسی را گرفت و گفت تو مقصر این همه زباله و دردسر در مازندران هستی، ... اول این‌که چرا فرهنگسازیهای نهادهای مختلف استان بر روی مردم اثری نداشته است؟ یا مردم ما اصلاً به حرف مسئولان گوش نمی‌دهند یا این‌که شیوه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی ما کافی و جامع نیست.
دوم این‌که خبرهای ورود و نصب زباله سوزها در مرکز، شرق و غرب مازندران دیگر برای مردم هیچ جذابیتی ندارد، چون الآن 5سال است که مسئولان می‌گویند تا یک‌سال دیگر دستگاهها نصب می‌شوند و کارخانه به راه می‌افتد.
سومین مسأله هم این است که چرا حل چالش زباله در یک منطقه منجر به بروز چالش در منطقه‌ای جدید می‌شود؟ مثلاً زباله محمود آباد را جمع می‌کنند اما صدای آملیها را در می‌آورند. آیا به این نتیجه نرسیده‌ایم که جابه‌جایی زباله‌ها راهی مناسب برای حل معضل آلودگی در مازندران نیست؟.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر