حدود ساعت ۸:۱۵ پیش از چاشت (بامداد) امروز شنبه 18 آوریل حملۀ انتحاری و چندین انفجار سنگین در ولایت ننگرهار رخ داده‌ است.
حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار به خبرگزاری ها گفت که نخستین رویداد حملۀ انتحاری در ناحیۀ اول شهر جلال‌آباد رخ داده‌است. انفجار در ناحیه شلوغ و پرجمعیتی به وقوع پیوسته است.
فضل احمد شیرزاد، فرماندۀ پولیس ننگرهار می‌گوید که "در اولین رویداد ۲۲ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی گردیده‌اند".
اما مسؤلان بهداشتی در بیمارستان مرکزی شهر جلال‌آباد گفته‌اند که ۳۷ تن در سلسله انفجارهای امروز کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
تصویر دیگری از انفجار امروز جلال آباد
 اولین حملۀ انتحاری در جلوی "کابل‌بانک" صورت گرفت و سپس دو انفجار دیگر نیز رخ داده که بیشترین قربانیان این حادثه غیر نظامیان هستند.
خامه پرس افغانستان، به نقل از وزارت امور داخلۀ (کشور) افغانستان گزارش داد که دو انفجار پس از حملۀ انتحاری ناشی از انفجار ماین‌های (بمب های) جاسازی‌شده در دو موترسایکل بوده است اما دو موترسایکل دیگر بمب گذاری شده کشف و توسط پولیس خنثی شده و تلفاتی در پی نداشته‌است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک بیانیۀ آنلاین با رد مسؤولیت این رویداد گفت که طالبان مسئولیت این حملات را به عهده نمی گیرد.
اما گفته می‌شود شاهدالله شاهد که خود را سخنگوی داعش در منطقه معرفی می‌کند، مسؤولیت این روی‌داد را به دوش گرفته‌است.
این در حالیست که ناامنی‌ها در ماه نخست سال جاری خورشیدی در افغانستان به گونۀ گسترده ای افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را به بار آورده‌است.
در ماه جاری در حمله‌های انتحاری، مسلحانه و انفجارهایی که در بخش‌هایی از این کشور به شمول ولایت‌های بلخ، بدخشان، خوست، غزنی و ننگرهار رخ داده، صدها تن غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند. مسئولیت اکثر این حملات را طالبان افغانستان به عهده گرفته اند.