پنجشنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۹۴

زنداني سياسي سيد ضياء نبوی از مرخصی محروم شده است


كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 20 فروردين 94 : بر اساس گزارش يك فعال حقوق زندانيان، به سيد ضياء نيوي زنداني محبوس در زندان سمنان از تير 93 به بهانه هاي مختلف مرخصي داده نشده است. در دي ماه گذشته به بهانه نوبت بندي مرخصي ها مانع از حضور او در جشن تولدش شده بودند از آن پس هم به او مرخصي داده نشده است.
سید ضياء الدين نبوی دانشجوی مهندسی شيمی در سال ۸۱ وارد دانشگاه نوشيروانی بابل شد و از سال ۸۲ تا ۸۶ با رای مستقيم دانشجويان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی اين دانشگاه بود. در سال ۸۶ به دليل برگزاری اعتصاب غذا به همراه ۱۵ دانشجوی دیگر اين دانشگاه، در يورش شبانه نيروهای امنيتی به دانشگاه بازداشت شد. او همچنين دو ترم از تحصیل تعلیق شد. ضيا نبوی در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ عليرغم کسب صلاحيت علمی، از تحصيل محروم شد. پس از آن، با تشکیل شورای دفاع از حق تحصيل برای دفاع از حق دانشجويان محروم از تحصيل، به عضويت اين شورا در آمد.
ضیا نبوی شب۲۵ خرداد ۸۸ با چند نفر از دوستانش بازداشت شد. روند بازجویی و فشارهای جسمی و روحی که در طول ۱۲۰ روز تحقيقات مقدماتی بر اين فعال دانشجويی وارد شد، بارها مورد اعتراض فعالين حقوق بشر قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر