شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۴

رئیس شبکه ملی حقوق‌بشر یمن: پوزه رژیم ایران در یمن به خاک مالیده شد


تاريخ: PM 2:21:10 1394/2/4

جمال العواضی رئیس شبکه ملی حقوق‌بشر یمن

جمال العواضی رئیس شبکه ملی حقوق‌بشر یمن


اخبار - خاورميانه - ساير كشورها


در ارتباط با تحولات یمن و دخالتهای دیکتاتوری آخوندی در این کشور، آقای جمال العواضی، نویسنده و رئیس شبکه ملی حقوق‌بشر یمن طی مصاحبه‌یی با سیمای آزادی اظهار داشت:
اکثر اهداف عملیات توفان قاطع محقق شده است ولی درگیری هنوز تمام نشده، و هم‌چنان حوثیها در یمن حضور دارند، هنوز تسلیم نشده‌اند و هم‌چنان در معرض حملات ائتلاف عربی قرار دارند. فرماندهی عملیات توفان قاطع به صراحت اعلام کرد در صورت هر گونه تحرک و تجاوز حوثیها و در صورت عدم اجرای توافقاتی که صورت گرفته به آنها پاسخ داده خواهد شد
مقاومت مردمی اکنون سرسختانه در حال متوقف کردن و ایجاد مانع در مقابل پیشروی حوثیهاست، راههای پشتیبانی حوثیها یا قطع شده و یا به سختی می‌توانند به آن دست یابند و به همین دلیل قدرت آنها برای پیشروی در عدن و تعز بسیار ضعیف شده و با مقاومت کمیته‌های مردمی در این مناطق مواجه هستند.
نکته‌ای که بایستی این‌جا تأکید کنم این است که در حقیقت این رژیم آخوندی است که در یمن پوزه‌اش به خاک مالیده شده، و دچار یک شکست خفت‌بار شده است، رژیم ایران تلاش زیادی کرد تا با تشکیل یک گروه مسلح در مرزهای کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی و چند کشور دیگر خلیج فارس، وضعیتی مشابه آنچه که در جنوب لبنان وجود دارد ایجاد کند و یک حزب‌الله دیگر درست کند.
در حقیقت رژیم ایران قصد داشت یک جنگ نیابتی در این کشور در چارچوب اختلافات منطقه‌یی‌اش با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی به‌راه بیندازد.
کاملا واضح است رژیم ایران انتظار چنین سیلی محکمی از سوی برخی از کشورهای عربی را نداشت. کشورهایی که به این نتیجه رسیدند زمان آن فرا رسیده تا دخالتهای این رژیم را که به خطری برای امنیت و ثبات منطقه و همچنین برای جهان تبدیل شده باید متوقف کرد، بنابراین آنچه باید، به‌وقوع پیوست و کشورهای عربی به‌طور تعیین‌تکلیف کننده‌یی وارد شدند، پاسخ قوی‌ای که به ذهن آخوندهای حاکم بر ایران هم نمی‌زد و ما اکنون شاهد عکس‌العملهای دیوانه‌وار رژیم ایران هستیم و همچنین عکس‌العمل مزدوران آن در یمن که دیوانه شده‌اند.
رژیم ایران انتظار چنین حملاتی با این قدرت و این پاسخ و عکس‌العمل را نداشت. به نظر می‌رسد تعادل‌قوا اکنون در منطقه تغییر کرده است و روشن است رژیم ایران بعد از شکل‌گیری این ائتلاف عربی، در إعمال هژمونی و سلطه‌طلبی و توسعه طلبی با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.
نکته دیگر این‌که سلسله تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف یمن علیه مزدوران رژیم آخوندی و در حمایت از توفان قاطع و ائتلاف عربی، بالاترین دلیل مخالفت مردم یمن با دخالتهای رژیم ایران در امور داخلیشان، و تلاش این رژیم برای بی‌ثبات کردن این کشور است.
مردم یمن هر روز که می‌گذرد، کینه و نفرت مردم یمن از رژیم ایران بیشتر می‌شود چرا که آنها این رژیم را عامل وضعیت کنونی در کشورشان می‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر