به گزارش العربیه سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی «توفان قاطعیت» روز ۲۰-۴-۲۰۱۵ اعلام کرد که ۸۰% از ذخایر اسلحه حوثی‌ها و شبه نظامیان علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع يمن، توسط جنگنده‌های ائتلاف دفاع از مشروعیت، نابود شده است.
عسیری گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۶ حمله هوایی علیه حوثی‌ها و نیروهای صالح انجام گرفت.
وی افزود:«از آغاز عملیات نظامی توفان قاطعیت تاکنون بیش از ۲۳۰۰ حمله هوایی علیه مواضع کودتاچیان حوثی و شبه نظامیان عبدالله صالح انجام گرفته است».
سخنگوی توفان قاطعیت که در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض سخن می‌گفت، اظهار داشت: «شمار زیادی از انبارهای اسلحه در اطراف صنعا مورد هدف جنگنده‌های نیروهای ائتلاف قرار گرفت. همجنین پایگاه استراتیجی «العند» نیز بمباران شد بمباران این پایگاه به هدف مهار کردن بیشتر قدرت نظامیان صالح صورت می‌گیرد».
سرتیپ عسیری همچنین افزود: «مانور نظامى حوثی‌ها در خور مکسر و در اطراف عدن بسیار محدود شده و این گروه از مواضع خود در حال عقب نشینی است».
سخنگوی عملیات توفان قاطعیت همچنین گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته سکوهای پرتاب موشک، تعدادی زیادی نفربر، وسایل سنگین حمل و نقل سلاح و انبارهاى مهمات و اسلحه متعلق به حوثی‌ها که در کوه‌های مجاور صنعا مخفی کرده بودند، مورد هدف حملات هوایی قرار گرفت و کاملا نابود شد».
عسیری اظهار داشت:« حوثی‌ها تلاش می‌کردند که اغلب این سلاح‌ها را به مناطق درگیری در اطراف عدن منتقل کنند اما جنگنده‌های ائتلاف فرصت انتقال را به این گروه نداده و بيشتر آنها را منهدم کردند».
سخنگوی توفان قاطعیت گفت: «پدافند هوایی شبه نظامیان صالح و حوثی از کار افتاده است و آن‌ها اکنون در برابر حملات پی درپی جنگنده‌های ائتلاف بسیار ضربه پذیر‌تر شده‌اند».
وی افزود: «علاوه بر وسایل سنگین حمل و نقل حوثی‌ها تمام پل‌های ارتباطی میان مناطق تحت کنترل آنها که روند انتقال اسلحه را برای حوثی‌ها آسان می‌کردند، مورد هدف حملات هوایی قرار گرفت و اغلب پل‌ها منهدم شدند».
عسیری تاکید کرد:«۸۰ درصد از موشک‌های بالستیک که حوثی‌ها به هدف پرتاب آن‌ به داخل شهرهای سعودی به مناطق مرزی انتقال داده بودند، منهدم شدند.
وی افزود: «مرحله بعدی عملیات توفان قاطعیت متوقف کردن کامل تحرکات زمینی حوثی‌ها در یمن خواهد بود».