شنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۴

#ایران#iran# بانک "یو بی اس UBS" سویس از سوی دادگاه بروکسل، متهم به اعمال تبهکارانه و پولشویی شد

media


بانک معروف سویسی"یو بی اس UBS" ، امروز، جمعه رسماً از سوی دادگاه بروکسل متهم به سازمان دهی اعمال تبهکارانه، پولشوئی، واسطه گری غیر قانونی در امور مالی، کمک به فرار مالیاتی گسترده و سازمان داده، شده است. بیانیه دادگاه بروکسل اعلام کرده است که طی ده سال گذشته، میلیاردها یورو، به صورت غیر قانونی از بلژیک به مقصد این بانک در سویس انتقال داده شده است.
متهم شدن بانک "یو بی اس UBS" سویس در دادگاه بروکسل، پایتخت بلژیک در حالی امروز اعلام شد که تحقیقات در باره عملکرد این بانک به اتهام های مشابه در فرانسهبا پرداخت یک وثیقه بسیار سنگین، یک هفته پیش بسته شده است.
دربیانیه دادگاه آمده است که این بانک سویسی، با دور زدن شعبه بلژیکی خود، مستقیماً با مشتریان ثروتنمد در بلژیک تماس گرفته و آنها را ترغیب به فرار مالیاتی کرده است.
پیش تر، در 19 ژوئن سال 2014 یک قاضی بلژیکی متخصص در تبهکاری های مالی و فرار مالیاتی، مارسل بروهویلر مدیر شعبه بلژیکی "یو بی اس UBS" را به اتهام پولشویی و کمک به فرار مالیاتی مورد پیگرد قانونی قرار داده بود.
خبر گزاری فرانسه گزارش میدهد که پیگرد قانونی بانک
"یو بی اس UBS" با همکاری مقامات قضایی و مالیه فرانسه امکان پذیر شده است.
پس از اعلام بیانیه دادگاه بروکسل، سخنگوی بانک "یو بی اس UBS" به خبرگزاری فرانسه گفت که این بانک خود را برای دفاع از اتهامات وارده آماده می کند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر