حالا دیگر می‌توانید یک استتوس فیس‌بوکی را نه فقط با لایک که با انتخاب یک صورتک یا یک قلب دوست داشته باشید، تنوعی که احتمالا تا حالا در زندگی‌ واقعی‌تان هم به این شکل وجود نداشته. این راهنما را بخوانید تا پنج نشانه احساس جدید فیس بوک را بشناسید.
احتمالا داشتن پنج انتخاب برای نشان دادن احساس از یکی بهتر است، هرچند احساسات آدمیزاد خیلی متنوع‌تر از اینهاست که با فشار دادن چند آیکون نشان داده شود.
با اینکه حالا این انتخاب‌ها به فیس بوک اضافه شده، اما حدس می‌زنیم که در‌ آینده نزدیک، این چند تا علامت، علاوه بر معنی ظاهری‌شان، دنیایی معنی در خود خواهند داشت. یک صورتک که مثلا فقط می‌گوید: «اوه!»، ممکن است در اینده برای بیان چیزهای کاملا متفاوتی استفاده شود؛ مثلا اینکه: «برای چه این عکس‌های بیخود را منتشر می‌کنی؟» یا «چرا من زودتر متوجه نشدم که نامزد کرده‌ای؟»
به خاطر همین شاید خوب باشد که این راهنما را بخوانید تا حواس‌تان به واکنش‌های آینده‌تان در فیس بوک باشد.

لایک

معنی: دوست دارم.
معانی دیگر:
  • تو همیشه مطالب طولانی و مقاله‌های جدی و از این جور چیزها منتشر می‌کنی و من هم هرگز آنها را نمی‌خوانم اما خب تلاش و مشارکت تو را تحسین می‌کنم.
  • ما خوب همدیگر را نمی‌شناسیم؛ بنایراین من نظری درباره نوشته‌های تو ندارم اما برای اینکه نشان بدهم وجود دارم، لایک می‌کنم.
  • تو یک دفعه کلی عکس از تولد ۳۰ سالگی‌ات منتشر کرده‌ای اما خب از آنجایی که من دعوت نبودم، به یک لایک سرد و بی خاصیت اکتفا می‌کنم.
  • من بابای تو هستم و راستش نمی‌دانم آدم باید چه کار کند این جور وقت‌ها!

عشق

معنی: احساسی خیلی بیشتر از لایک
معانی دیگر:
  • من یک آدم گرم و احساساتس هستم که نسبت به چیزهایی که می‌بینم زیادی واکنش نشان می‌دهم؛ واکنش‌هایی در حد قلب!
  • من الان با فلانی در رابطه هستتم و به خاطر همین، هر کاری که بکند و هر چه که بنویسد، این طوری واکنش نشان می‌دهم.
  • من قلب را به معنای واقعی کلمه در نظر می‌گیرم و آن را به پست‌هایی که مثلا درباره صنعت گوشت، پیشرفت‌های پزشکی و زندگی حیوانات است تقدیم می‌کنم.
خنده
معنی: خیلی با حالی!
معانی دیگر:
  •  اصلا بامزه نبود، اما احتمالا خیلی باعث خجالتت می‌شود اگر هیچ کس نخندد. بنایراین من چون دوستت هستم، تظاهر می‌کنم که با مزه است.
  • استتوس تو آنقدر برای من غیر قابل درک و بی‌مزه بود که از شدت خنده ولو شدم روی زمین!

اوه! نه!

معنی: من متعجب شده‌ام یا تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.
معانی دیگر:
  • کاش می‌شد بخورمت!
  •  مشکلی وجود دارد اینجا، جوری که من اصلا نمی‌توانم با نوشتن آن را بیان کنم.
  • احساس بلاهت می‌کنم. اصلا از کنترل خارج شده‌ام!
غمگین
معنی: ناراحتم، متضاد لایک اما خیلی عمیق‌تر و در جهت منفی.
معانی دیگر:
  • فکر کنم چشم‌هایم چیزی‌شان شده، درست نمی بینم انگار.
  • عرق نشسته به تنم.
  • اشک تمساح می‌ریزم برای نوشته بی معنی‌ات!
عصبانی
معنی: عصبانی‌ام، باعث خجالت است.
معانی دیگر:
  • این مطلب را در حالی که توی باشگاه بودم خوانده‌ام.
  • دارم ازت انتقام می‌گیرم، یک انتقام خونین. همه چیز از قبل برنامه‌ریزی بود و کار کار خودم بود.
  • الان ساعت یک نیمه شب است و من دیدم که چی نوشتی توی فیس بوکت!
  •  
  • رادیوزمانه